اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه جشنواره رضوی در اردبیل:

سه رسانه برتر رضوی تجلیل می‌شوند

مسئول دبیرخانه جشنواره رضوی در اردبیل گفت: همزمان با برگزاری جشنواره رضوی در اردبیل از سه رسانه برتر در این حوزه تجلیل می‌شود.

سه رسانه برتر رضوی تجلیل می‌شوند

سعید نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: آیین افتتاحیه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی روز 19 شهریورماه در امامزاده سید سلیمان فخرآباد مشگین‌شهر برگزار شده و آیین اختتامیه این جشنواره نیز عصر روز 21 شهریورماه در مجتمع فدک اردبیل برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: عصر روز 19، صبح و عصر روز 20 و قبل از ظهر روز 21 شهریورماه مسابقات در هتل کوثر اردبیل به صورت حضوری و زنده برگزار شده و راه یافتگان به مرحله پایانی جشنواره به رقابت می‌پردازند.

نوریان با بیان اینکه دور هشتم جشنواره مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ابتهال، تواشیح رضوی و همچنین مقالات در این زمینه با استقبال خوب گروه‌های مختلف روبه‌رو شده است، خاطر نشان کرد: 286 اثر از 596 نفر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که به تفکیک 46 اثر در گروه تواشیح، 117 اثر در گروه مداحی، 36 اثر در گروه چاووشی‌خوانی، 47 اثر در گروه ابتهال و 38 مقاله نیز در مرحله اول به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

این مسئول اضافه کرد: در مرحله دوم داوری‌ها از بین این آثار 25 اثر در گروه تواشیح، 53 اثر در گروه مداحی، 22 اثر در گروه چاووشی‌خوانی، 20 اثر در گروه ابتهال و 28 مقاله نیز برگزیده و به مرحله بعد معرفی شدند.

وی بیان کرد: ‌در مرحله سوم داوری‌ها که به عنوان مرحله آخر و نهایی است از 32 استان کشور 12 اثر در گروه تواشیح، 15 اثر در گروه ابتهال، 24 اثر در گروه مداحی، 14 اثر در گروه چاووشی‌خوانی و پنج مقاله نیز برگزیده شده و به مرحله نهایی راه یافته است.

مسئول دبیرخانه جشنواره رضوی در اردبیل با نام بردن از هیئت داوران گفت:‌ در بخش مداحی و چاووشی‌خوانی حمید منتظر، قاسم رفعتی، سید محمد عاملی و شهروز حبیبی به عنوان داوران این بخش انتخاب شدند.

نوریان افزود: در بخش تواشیح و ابتهال حسین سبزعلی، عباس امام جمعه و سید محمد عباسی به عنوان داوران و در بخش مقالات نیز حجت‌الاسلام زین‌العابدین سعادتی، بیژن ظهیری و کاظم نظری بقا به عنوان گروه‌های داوری انتخاب شده و آثار را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار برگزاری این جشنواره برنامه‌های جنبی متنوعی نیز تدارک دیدیم که از آن جمله می‌توان حضور گسترده مردم در آیین افتتاحیه با برنامه‌های متنوع، انتشار یک عنوان کتاب، چهار عنوان آلبوم صوتی، تصویری و یک اثر فاخر موسیقیایی را که سازنده آن تولیدکننده اثر شب دهم است، رونمایی می‌شود.

نوریان در ادامه خاطر نشان کرد: در این جشنواره از سه رسانه برتر رضوی و هشت چهره تأثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی و رضوی که در هشت دوره گذشته مؤثر بودند، مورد تجلیل و تکریم قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: ‌در این جشنواره در مجموع از 30 برگزیده 32 استان کشور در بخش‌های مختلف تجلیل می‌شود که امیدواریم آیین با شکوهی را در اردبیل شاهد باشیم.

نوریان در ادامه بیان کرد:‌ بیش از 140 میهمان از سراسر کشور در این جشنواره حضور می‌یابند که حضور نماینده بنیاد ملی امام رضا (ع) و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد در آیین اختتامیه قطعی شده و ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان نیز دعوت کردیم در این جشنواره حضور پیدا کنند.

این مسئول یادآور شد:‌ در جلسه شورای فرهنگ عمومی مشگین‌شهر مقرر شد آیین اختتامیه این جشنواره در امامزاده سید سلیمان فخرآباد با حضور مسئولان و برنامه‌های متنوع برگزار شده و صاحبان آثار مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند.

انتهای پیام/

62001 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول