اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی معدن گلستان:

کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه در گرگان برگزار می‎شود

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان گفت: کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه و مدیریت بهره‎برداری از مصالح شن و ماسه در گرگان برگزار می‎شود.

کارگاه آموزشی مهندسی رودخانه در گرگان برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق‎علی مقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: این دوره تخصصی دو روزه از 30 مرداد ماه سال‌‎جاری در سالن ابن سینای دانشگاه آزاد اسلامی گرگان آغاز و در 31 مرداد ماه سال‌جاری به پایان می‎رسد.

وی با اشاره به عوامل برگزاری این کارگاه آموزشی ادامه داد: در برگزاری این همایش آموزشی علاوه بر نظام مهندسی گلستان به عنوان بانی اصلی، آب منطقه‎ای و اداره کل مدیریت بحران استان نیز همکاری داشته‎اند.

حضور اعضای نظام مهندسی معدن و کارشناسان دستگاه‎های اجرایی گلستان در دوره آموزشی مهندسی رودخانه‎ها

مقدم یادآور شد: در این دوره آموزشی، مسئولان فنی نظارت بر برداشت‎های مصالح رودخانه‎ای (اعضای نظام مهندسی معدن استان)، مدیران و کارشناسان آب منطقه‎ای و مدیریت بحران استان و کارشناسان مرتبط سایر دستگاه‎های اجرایی مشارکت دارند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه تخصصی در استان خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت عملکرد مسئولان فنی ناظر بر برداشت‎های رودخانه‎ای و آشنایی با آخرین مباحث فنی مرتبط با مهندسی رودخانه از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش دو روزه محسوب می‎شود.

آشنایی مخاطبان دوره با قوانین و مقررات حقوقی نظارت بر برداشت مصالح رودخانه‎ها

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان تصریح کرد: از دیگر اهداف این آموزش تخصصی، آشنایی مخاطبان با قوانین، مقررات حقوقی و تبیین جایگاه حقوقی مسئولان فنی نظارت بر برداشت‎های ماسه‎های رودخانه‎ای است.

مقدم متذکر شد: بی‎شک این دوره تخصصی علاوه بر ایجاد هماهنگی لازم بین مسئولان فنی نظارت بر برداشت ماسه‎های رودخانه‎ای، تاکیدی مضاعف بر ضرورت رعایت اصول فنی تعیین شده در مجوزهای صادره شده است.

وی با مروری بر برنامه‎های این کارگاه آموزشی افزود: در این دوره موضوعاتی از جمله جایگاه حقوقی آب و مسائل حقوقی مرتبط با آن، سیل و اثرات آن بر مجاری بسترها و شهرها، طرح و توسط مدرسین دوره تدریس می‎شود.

فقدان آشنایی با قانون از عوامل برداشت  غیرمجاز مصالح رودخانه‎ای

مقدم، بخشی از مشکلات در عرصه برداشت‎های غیرمجاز از رودخانه‎ها در استان را فقدان آشنایی با قوانین برشمرد و اذعان داشت: در این دوره قوانین و مقررات، ضرورت تدوین استراتژی تامین مصالح شن و ماسه در استان نیز ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: مهندسی رودخانه، ضرورت لایروبی، ساماندهی، دیواره‎سازی و چگونگی ایجاد سازه‎های تقاطعی و تاثیرات برداشت مازاد و غیر اصولی به تاسیسات زیربنایی، سدها، روستاها، شهرها و اهمیت مهندسی رودخانه در برنامه‎های پیشگیری مدیریت بحران از دیگر موضوعات آموزشی قابل طرح در این برنامه است.

رئیس نظام مهندسی معدن استان گلستان ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه‎ها و اهداف پیش‎بینی شده انتظار می‎رود، این دوره آموزشی بتواند نقش موثری در تقویت نظارت بر مهندسی رودخانه و مدیریت بهره‎برداری از مصالح موجود در آن ایفا کند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول