اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهداء:

مستنداتی درباره شهید ایرج خرم‌جاه منتشر می‌شود

رئیس ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهداء گفت: مستنداتی درباره شهید ایرج خرم‌جاه تهیه شده و به زودی در خبرگزاری فارس ارائه خواهد شد.

مستنداتی درباره شهید ایرج خرم‌جاه منتشر می‌شود

اکبر باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ما در ستاد لشکر 10 سیدالشهداء مستنداتی را در خصوص شهید ایرج خرم‌جاه تهیه کردیم، اظهار کرد: این مستندات به زودی در خبرگزاری فارس ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در مستندات بررسی شده تاریخ شهادت، دسته و گردان محل خدمت شهید ایرج خرم‌جاه را تهیه و در اختیار دو خبرگزاری فارس و ایسنا برای انتشار مستند مطالب قرار دادیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهداء در ادامه با اشاره به اینکه شهید ایرج خرم‌جاه در تاریخ 19 دی ماه سال 65 در روزی که گردان حضرت علی اکبر عملیات انجام داده مجروح شده است، ابراز داشت: این شهید بعد از اینکه مجروح می‌شود توسط نیروهای خودی به عقب جبهه منتقل و چند روز بعد در تاریخ 27 دی ماه 65 به شهادت می‌رسد و به علت نداشتن پلاک جزء مفقودین ثبت شده است.

وی در پاسخ به این س‍ؤال که برخی نقل کردند پیکر شهید خرم جاه به مدت شش ماه در منطقه عملیاتی شلمچه جا مانده و بعد توسط نیروهای ایرانی کشف و برای تدفین به عقب منتقل شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در تمام مسیر منطقه عملیاتی نیروهای ایرانی تردد می‌کردند امکان ندارد پیکر این شهید گرانقدر به مدت شش ماه بر روی زمین باقی مانده باشد.

باقری بیان داشت: با گذشت چند روز از عملیات کربلای 5 خط منطقه عملیاتی به صورت کامل توسط نیروهای ایران باز شد و عقبه لشکر بود و با این شرایط چه طور شده که پیکر شهید به مدت شش ماه بر زمین مانده است؟

وی اذعان کرد: یکی از مستندات ما این است که شهید هنگامی که به شهادت رسیده لباس غواصی به تن نداشته، اگر پیکر شهید شش ماه بر روی زمین مانده پس لباس غواصی او چه شده است؟

انتهای پیام/89019/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول