اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری نخستین کارگاه گویندگی و دوبلاژ در فرهنگسرای ولاء

به همت مدیریت فرهنگی منطقه 20، نخستین دوره ورک شاپ‌ها و کارگاه‌های استعدادیابی و آموزشی گویندگی و دوبلاژ در فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کارگاه گویندگی و دوبلاژ در فرهنگسرای ولاء

سمیه مهدکیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، درباره چگونگی برگزاری و اجرای این ورک شاپ‌ها و کارگاه‌ها گفت: اولین دوره استعدادیابی و آموزش گویندگی و دوبلاژ بر اساس طرح یک سری دروس عمومی و اختصاصی به همت فرهنگسرای ولاء برای علاقمندان به این هنر برگزار می‌شود.

مسئول واحد آموزشی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 در ارتباط با اجرای این دوره‌ها ذکر کرد: در ابتدای برگزاری این کارگاه‌ها تستی از هنرجویان که ثبت نام کرده‌اند گرفته می‌شود و در صورت قبولی، آن‌ها صلاحیت شرکت در کلاس‌ها را پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این دوره علاقمندان و متقاضیان به صورت آکادمیک و عملی تحت آموزش قرار می‌گیرند و به کسب مهارت‌های دوبلاژ و گویندگی می‌پردازند تا خود را برای ورود به عرصه سینما و تلویزیون و رادیو آماده سازند.

مهدکیا با اشاره به روش‌های تدریس ادامه داد: در این دوره روش‌هایی همچون بهداشت صدا، شناخت سازمانی، اعراب خوانی، تندخوانی، آئین نگارش و دستور زبان فارسی، صدا سازی، گویندگی و فن بیان، کارگاه آموزشی دوبلاژ توسط حسین شعبانی با سابقه چهار سال تدریس در موسسه‌های مختلف، تدریس می‌شود.

مسئول واحد آموزشی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 در ارتباط با مدت کارگاه‌های آموزشی ذکر کرد: در این دوره هنرجویان به مدت 24 جلسه در سه ترم آموزش می‌بینند و در پایان دوره از هنرجویان امتحان گرفته می‌شود و کسانی که این مرحله را با موفقیت سپری کنند، مدرک رسمی از طرف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعطاء می‌شود.

وی گفت: حسین شعبانی مدرس این دوره چهار سال به تدریس و گویندگی و هنر دوبلاژ در موسسه‌های مختلف و سرای محله‌های کودک، افسریه شمالی، آهنگ شرقی و ... پرداخته است.

مهدکیا  ادامه داد: شعبانی مدیریت دوبلاژ و گویندگی را در بسیاری از فیلم‌ها بر عهده داشته و انیمیشن‌های مختلفی را در شبکه‌های پویا و ... و فیلم‌هایی را مدیریت و به اجرا در آورده است.

مسئول واحد آموزش مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20  با اشاره به حسین شعبانی تصریح کرد: وی مدرک گویندگی از سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت بهداشت را دارد  و با رادیو جوان نیز همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: شعبانی به مدت دو سال پیایی قهرمان بخش برنامه سازی جشنواره جوان بوده و به عنوان بهترین گوینده جشنواره جوانه انتخاب شده است.

مهدکیا در ارتباط با هدف برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه با هدف ارائه نحوه ارتباط صحیح و موثر گفت‌وگو در جامعه و خانواده به صورت تخصصی و نیز نحوه صحیح بیان اجرا خواهد شد.

مسئول واحد آموزشی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 در پایان با اشاره به ثبت نام هنرجویان ذکر کرد: تا به حال افراد زیادی در این کلاس‌ها ثبت نام کرده‌اند و بعد از تایید صلاحیت آن‌ها کلاس‌ها شروع می‌شود.

گفتنی است، علاقمندان جهت ثبت نام و شرکت در این دوره‌ها می‌توانند به فرهنگسرای ولاء واقع در شهرری، میدان نماز مراجعه کنند. 

انتهای پیام/2462/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول