اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای شناسایی واحدهای نمونه کشوری

واحدهای تولیدی استان همدان ارزیابی شدند

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان همدان گفت: در راستای شناسایی واحدهای نمونه کشوری، واحدهای تولیدی استان ارزیابی شدند.

واحدهای تولیدی استان همدان ارزیابی شدند

آناهیتا رفعت‌جو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با عنایت به این‌که هر ساله در 22 مهرماه، روز جهانی استاندارد و 18 آبان‌ماه روز ملی کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی نمونه کشور معرفی می‌شوند، واحدهای تولیدی استان نیز برای شرکت در این رقابت توسط این اداره کل مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: واحدهایی در فرآیند ارزشیابی شرکت داده می‌شوند که برای تمام محصولات تولیدی مشمول استاندارد اجباری خود، پروانه کاربرد علامت استاندارد داشته باشند.

معاون ارزیابی و انطباق اداره استاندارد همدان با تاکید بر این‌که واحدهای تولیدی که در طول دوره ارزیابی علیه آن‌ها اقدام قانونی به عمل آمده باشد در ارزیابی منظور نخواهند شد، ادامه داد: در صورت کسب امتیاز مساوی توسط دو واحد تولیدی ارجحیت انتخاب با واحدی است که میزان تولید و یا صادرات بیشتری داشته باشد.

وی افزود: همچنین واحد تولیدی که در دو سال متوالی به عنوان واحد نمونه کشوری معرفی شده باشد در سال سوم برای شرکت در فرآیند جایزه ملی کیفیت ایران معرفی خواهد شد.

رفعت‌جو با بیان این‌که در این فرآیند، ارزیابی 10 واحد تولیدی برتر استان برای شرکت در فرآیند انتخاب واحدهای نمونه کشوری معرفی می‌شوند به تشریح ملاک‌های ارزیابی واحدهای تولیدی استان پرداخت.

وی گفت: دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد، نتایج آزمون محصولات نمونه‌برداری شده از واحد تولیدی، دارا بودن گواهینامه رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی، دارا بودن مدرک معتبر در خصوص رعایت استانداردهای مصرف بهینه انرژی، فعالیت‌های آموزشی موثر واحد تولیدی در راستای بهبود کیفیت محصول، استمرار حضور و آموزش مسئول کنترل کیفیت در واحد تولیدی از جمله ملاک‌های ارزیابی واحدهای تولیدی استان است.

معاون ارزیابی و انطباق اداره استاندارد همدان افزود: ارتقای سطح تکنولوژی و چگونگی روش ساخت و تولید، ثبت اختراع، تدوین استانداردهای کارخانه‌ای ثبت شده، مشارکت فعال در تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی منطقه‌ای و بین‌المللی، چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی معتبر معرفی شده از سوی وزارت علوم و یا مقاله علمی ـ پژوهشی نمایه شده در ISI و ISC از دیگر ملاک‌های ارزیابی واحدهای تولیدی استان است.

انتهای پیام/89002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول