اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 130 عضو هیئت علمی

پژوهشکده استاندارد‌سازی مسائل استاندارد‌سازی واحد‌ها را بررسی می‌کند

رئیس پژوهشکده برق، مکانیک و ساختمان سازمان استاندارد ایران گفت: پژوهشکده استاندارد‌سازی هم‌اکنون با 130 عضو هیئت علمی و 300 استاد تمام، مسائل مربوط به استاندارد‌سازی واحد‌های تولیدی کشور را بررسی می‌کند.

پژوهشکده استاندارد‌سازی مسائل استاندارد‌سازی واحد‌ها را بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، بهزاد سعیدرضوی در همایش آموزشی استانداردهای تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: پژوهشکده استاندارد‌سازی هم‌اکنون با 130 عضو هیئت علمی و 300 استادتمام، مسائل مربوط به استاندارد‌سازی واحد‌های تولیدی کشور را بررسی می‌کند.

وی گفت: افزوده شدن استاندارد‌سازی در سرفصل دروس ششم ابتدایی و همچنین سه واحد تخصصی برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای و حقوق در دانشگاه‌ها موجب تحول در روند استاندارد‌سازی در کشور می‌شود.

رئیس پژوهشکده برق، مکانیک و ساختمان سازمان استاندارد ایران اظهار داشت: ارتقای سطح کیفی فرآورده‌های تولیدی در راستای تأمین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، جمع‌آوری کالاهای فاقد کیفیت از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و عرضه و برخورد قانونی با واحدهای تولیدی غیر مجاز و فاقد پروانه استاندارد را از محور برنامه‌های سازمان استاندارد ایران دانست.

معاون استاندارد‌سازی و آموزش اداره کل سازمان استاندارد استان همدان نیز در این همایش گفت: سازمان استاندارد ایران برای هر یک از محصولات تولیدی بروشوری تهیه کرده که ویژگی‌های استاندارد‌سازی در آن تعریف شده است.

مهدی هاشمی، استاندارد‌سازی را از مهمترین عوامل تأمین سلامت جامعه دانست و گفت: امروزه به دلیل جدی نگرفتن امر استاندارد‌سازی با ورود برخی از کالاهای بی‌کیفیت و غیر‌استاندارد در کشور مواجه هستیم.

وی استفاده از کالاها و تجهیزات پزشکی استاندارد و تولید داخل کشور را گامی در راستای تأمین سلامت بیماران دانست و افزود: کالاها و تجهیزات پزشکی باید دارای استاندارد و کیفیت باشند تا سلامت جامعه تضمین شود.

معاون استاندارد‌سازی و آموزش اداره کل سازمان استاندارد همدان یادآور شد: امروز بسیاری از کالاهای بی‌کیفیت و غیر‌استاندارد به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود و این سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح«طاها» تصریح کرد: جمع‌آوری کالاهای غیراستاندارد، برخورد قانونی با عرضه‌کنندگان کالاهای فاقد کیفیت مشمول استاندارد اجباری، محدود کردن فضای عرضه کالاهای فاقد علامت استاندارد، ارائه خدمات فنی و کارشناسی به واحدهای تولیدی فاقد پروانه استاندارد و جلب مشارکت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در تولید و مصرف محصول مطابق استاندارد از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/2499/ک/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول