اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

اغلب مساجد آذربایجان غربی از نعمت حضور روحانی بی‌بهره‌اند

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: بسیاری از مساجد آذربایجان غربی از نعمت حضور روحانی بی‌بهره‌اند و یا روحانی موجود فاقد شاخصه‌های لازم تبلیغی است.

اغلب مساجد آذربایجان غربی از نعمت حضور روحانی بی‌بهره‌اند

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مسجد همواره به عنوان اصلی‌ترین پایگاه مردمی و دینی امت اسلامی محسوب شده و نقطه آغاز بسیاری از حرکت‌ها و جنبش‌ها بوده است که برای کارایی و اثربخشی بیش‌تر آن در عصر کنونی، لازم است به تدریج مساجد وارد برنامه‌ریزی‌های کلان کشور شوند.

وی نقش مساجد را در حفظ اسلام، بالندگی و رشد آن بسیار موثر خواند و افزود: هیچ پایگاه و سازمانی نمی‌تواند چنین نقشی را ایفا کند، بنابراین باید همواره برای حفظ پویایی آن کوشید و موانع کم‌رنگ شدن نقش آن را در جوامع اسلامی از میان برد.

قهرمانی تصریح کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های ممالک اسلامی، به امر مساجد و احیای آن بیش‌تر توجه شده و آن را از حاشیه به متن کشاند.

وی ضمن انتقاد از برخی اقدامات ناشایست در کم‌رنگ شدن نقش مساجد در کشور، بر لزوم نظارت بر ساخت‌ و سازها تأکید کرد و افزود: در برخی مناطق دیده می‌شود تالارهای مجالس عروسی بدون توجه به شأن و جایگاه مساجد، در مجاورت آنها بنا می‌شوند که این امر خود نوعی توهین به مقدس‌ترین مکان‌ها، یعنی مساجد است.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در ادامه عملکرد رسانه ملی در ماه رمضان را مورد نقد قرار داد و تصریح کرد: پخش سریال‌های تلویزیونی متعدد، یکی پس از دیگری، بعد از افطار، سبب کاهش رغبت بسیاری از افراد برای حضور مکرر در مساجد شد که این مسئله باید مورد توجه صدا و سیما قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر فقدان بسیاری از مساجد استان از حضور روحانیون اشاره کرد و افزود: برخی از مساجد از نعمت حضور روحانی بی‌بهره‌اند که در این میان درصد بالایی از مساجد نیز روحانی مورد حمایت ندارند که این مسئله نیز ناشی از عدم توانایی برخی از روحانیون برای نیازسنجی و پرداختن به مسائل مورد نیاز آحاد مردم ناشی می‌شود.

قهرمانی در اختیار نداشتن لوازم تبلیغی مناسب را عامل مهم دیگر در این راستا عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین سلاح یک روحانی، لوازم تبلیغی اوست و اگر امکانات لازم در اختیار روحانی قرار نگیرد، جذب مردم به دین و شریعت و ارشاد درست آنها میسر نمی‌شود که این امر خود زمینه‌ساز کاهش حضور مردم در مساجد می‌شود.

انتهای پیام/61006/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول