اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

تجهیز مساجد در جذب جوانان به مساجد موثر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: اگر مساجد هم‌گام با پیشرفت‌های روز دنیا تغییر یابند، جوانان با رغبت بیش‌تری در مساجد حاضر می‌شوند.

تجهیز مساجد در جذب جوانان به مساجد موثر است

حجت‌الاسلام محمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن اشاره به نام‌گذاری 30 مرداد ماه، به عنوان روز جهانی مساجد از جانب سازمان کنفرانس اسلامی، اظهار داشت: به مناسبت این روز فرخنده، در قالب مراسم‌های متعددی در راستای تجلیل از خیرین مسجدساز، خادمان و اعضای هیئت امنای مساجد، برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

وی تعداد مساجد فعلی در استان را بالغ بر 3 هزار و 760 مسجد عنوان و تصریح کرد: از این تعداد حدود 126 باب در مرکز استان فعال است که با احتساب مساجد روستاهای اطراف آن، شمار این مساجد به بیش از 700 باب مسجد می‌رسد.

فخری بر لزوم برخورداری مساجد از تجهیزات روز دنیا برای رونق بیش‌تر مساجد و حضور فعال‌تر جوانان در آنجا، تأکید کرد و افزود: با تأمین تجهیزات کامپیوتری مناسب و راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی و نیز تجهیز کتابخانه‌های مساجد با کتاب‌های مفید و جدیدی که حاصل نگارش اساتید به‌نام بوده و با روحیات و نیازهای روحی جوانان متناسب باشد، می‌توان در رونق هر چه بیش‌تر مساجد گام برداشت و شاهد حضور فعال و پویای جوانان در مساجد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درصد بالایی از مساجد استان فاقد چنین امکاناتی هستند، تصریح کرد: اگر مساجد از همان شکل سنتی سال‌های پیشین خود خارج نشوند، انتظار حضور همیشگی جوانان در مساجد بی‌اساس بوده و جوانان روز به روز از مساجد فاصله می‌گیرند.

فخری با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیری اساسی در این زمینه، افزود: امید می‌رود دولت تدبیر و امید راهکاری مناسب برای مقابله با سبک جوان‌گریزی فعلی برخی مساجد ارائه دهد تا هر چه سریع‌تر شاهد جهشی اساسی در این راستا شویم.

انتهای پیام/61006/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول