اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران خواستار شد

توجه بیشتر به ابعاد کارکردی مسجد

امام جمعه چالدران بر ضرورت توجه به ابعاد کارکردی مساجد تأکید کرد و گفت: توجه به این مسئله بسیار مهم‌تر از توجه صرف به نمای ظاهری مساجد است.

توجه بیشتر به ابعاد کارکردی مسجد

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اشاره به نقش گویا و اثربخش مساجد در تعالی فرهنگی و اجتماعی جوامع، اظهار داشت: مسجد نمادی از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده است، به طوری که در صدر اسلام نه تنها به عنوان محلی برای عبادت، بلکه به عنوان محلی برای هماهنگی فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و قضایی بوده است که امروز با کم‌رنگ شدن نقش مساجد در این زمینه‌ها، باید برای احیای مجدد مساجد کوشید.

وی با اشاره به نقش سازنده مساجد در جوامع اسلامی برای پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: مسجد که ریشه در دین و شریعت ما دارد، به خوبی در اعتقادات مردم رسوخ کرده که بنا به دلائلی اکنون با برخی بی‌مهری‌ها مواجه شده است.

یوسف‌زاده ضمن انتقاد از رونق مساجد تنها در برخی ایام خاص سال، افزود: مساجد کانون مشورت و تجلی‌گاه وحدت امت اسلامی به شمار می‌آیند و شایسته نیست که در یک جامعه اسلامی مردم در ایام دیگری جز ماه‌های محرم و رمضان، با مساجد بیگانه باشند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام (ره)، مساجد را سنگرهای اسلام معرفی و تصریح کرد: امروز دشمن با شدت تمام توجه خود را به این سنگرهای اسلام معطوف کرده است و رونق مساجد می‌تواند سبب یأس و ناامیدی دشمنان شود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه مساجد ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارند، اظهار داشت: مسجد محل گردهمایی مسلمانان و تجلی‌گاه انسجام و یکپارچگی ملت مسلمان بوده که نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران است که این مسئله خود ضامن بقای اسلام است.

امام جمعه چالدران بر ضرورت توجه دولت به جایگاه مساجد در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: مساجد باید به عنوان برترین نماد در جوامع اسلامی، به بهترین شکل در شهرها و روستاها برجسته شوند که البته این امر به معنی صرف هزینه‌های غیرضروری برای ساخت نماهای مجلل و باشکوه نیست، بلکه نکته مهم‌تر در این زمینه توجه به ابعاد کارکردی مساجد و امکانات و تجهیزات آن است.

انتهای پیام/61006/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول