اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از ساخت پیست اتومبیل‎رانی در گلستان

ناتوانی شهرداری گرگان و اعلام آمادگی اداره ورزش گلستان برای ساخت پیست اتومبیل‎رانی

پس از ناتوانی شهرداری گرگان در ساخت پیست اتومبیل‎رانی در گرگان اداره‎کل ورزش و جوانان استان گلستان آمادگی کامل خود را برای راه‌اندازی این مجموعه اعلام کرد.

ناتوانی شهرداری گرگان و اعلام آمادگی اداره ورزش گلستان برای ساخت پیست اتومبیل‎رانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، چند سالی است که موضوع ساخت پیست اتومبیل‎رانی و موتورسواری در استان گلستان و به خصوص گرگان به عنوان مرکز استان خواسته بسیار جدی و نیاز مردم این استان است.

این نیاز از آنجا جدی می‎شود که جوان‎های این استان به دلیل نداشتن مکان‎های مناسب برای تخلیه انرژی و علاقه‎ به راندن اتومبیل و موتورسیکلت با سرعت بالا و اجرای حرکات نمایشی این عمل را در سطح خیابان‎های شهر انجام می‎دهند که این مسئله حوادث جبران‌ناپذیری را در طول سال های گذشته به بار آورده است.

مرگ دو دختر جوان و سوختن در آتش در محور نهارخوران گرگان، مرگ یک پسر جوان در شهرک سروش‎جنگل، مرگ دو تن از جوانان در روز جمعه در ایستگاه دوم کوی قلعه‎حسن و سوانح رانندگی متعدد دیگر که متأثر از موضوع مذکور است نمونه کوچکی از سوانح و اتفاقاتی است که در طول یک‎ سال گذشته رخ داده است.

اما بعد از مدتها انتظار و احساس نیاز مردم و مسئولان نسبت به ساخت یک مجموعه اتومبیل‎رانی در ظاهر شهرداری گرگان اقدام مثبتی را در این راستا انجام داد، اما متأسفانه این اقدام همانند برخی از اقدامات دیگر شهرداری گرگان فقط در حد یک حرکت مقدماتی باقی ماند.

شهرداری گرگان عهده‎دار اجرای پیست اتومبیل‎رانی و موتورسواری

در روزهای گذشته با پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص چگونگی وضعیت ساخت این پیست در استان گلستان قربانعلی پاشا، مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان به خبرنگار فارس گفت: در اجرای پیست اتومبیل‎رانی و موتورسواری اداره‎کل ورزش و جوانان اقدام کرد، اما شهرداری گرگان با بخش خصوصی وارد مذاکره شد.

پاشا افزود: ابراهیم کریمی شهردار گرگان و اعضای شورای شهر در مصوبه‎ای اجرای این طرح را با بخش خصوصی مطرح کردند و قرار است در سه نقطه شهر گرگان این پیست‎ها راه‎اندازی شود.

وی گفت: امیدواریم که شهرداری از عهده این پروژه بر بیاید و زودتر جوانان این شهر و استان صاحب پیست اتومبیل‎رانی و موتورسواری شوند.

شهرداری الزامی به تحقق اجرای این پروژه ندارد

در پیگیری خبرگزاری فارس از مجموعه شهرداری گرگان و شورای اسلامی شهر گرگان عبدالرضا چراغعلی، نایب‎ رئیس شورای اسلامی شهر گرگان به خبرنگار فارس در گرگان گفت: ساخت مجموعه اتومبیل‎رانی در بودجه شهرداری گرگان پیش‎بینی شده است.

وی افزود: سرمایه لازم برای این پروژه فقط در بودجه شهرداری گرگان پیش‎بینی شده و این الزامی را برای شهرداری به وجود نمی‎آورد تا حتماً این پروژه را اجرا کند.

چراغعلی اذعان داشت: ممکن است این پروژه توسط شهرداری گرگان اجرا شود ممکن هم است که این اتفاق نیفتد.

وی، پس از تماس تلفنی با معاون شهردار گرگان ادامه داد: در همین راستا زمینی در روستای کریم‌آباد گرگان خریداری و محصور شده است و شهرداری در انتظار حضور بخش خصوصی برای اجرای پروژه است، چراکه شهرداری گرگان به تنهایی قادر به این کار نیست.

چراغعلی تأکید کرد: با وجود هزینه‎های بسیار بالا برای راه‎اندازی این پیست بعید می‎دانم کسی در این شرایط برای ورود به این موضوع اقدام کند.

اداره‎کل ورزش و جوانان آمادگی کامل برای راه‎اندازی پیست را دارد

در این راستا مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان به خبرنگار فارس در گرگان گفت: در صورتی که شهرداری گرگان قادر به راه‎اندازی پیست نیست؛ ما آمادگی کامل را در این خصوص داریم.

پاشا تأکید کرد: از همین‎جا اعلام می‎کنم ما بخش خصوصی آمادگی در این‎باره را داریم و می‎توانیم برای راه‎اندازی این پیست اقدام کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اینکه مسئولان شهری همانند شهرداری دغدغه لازم برای حل یک مشکل را دارند بسیار جای تحسین دارد، اما این موضوع جای یک نقد را به مجموعه شهرداری باقی می‎گذارد و آن این است که در صورتی که شهرداری گرگان توان اجرای یک پروژه را ندارد چرا با اعلام آمادگی بدون تضمین تحقق آن، سرعت حرکت رو به جلوی یک مجموعه و دستگاه دیگر برای رفع آن مشکل و فرصت لازم برای خدمت به مردم را می‎گیرد؟

اما در این میان تنها مردم و جوانانی که در انتظار راه‎اندازی این مجموعه هستند آسیب می‎بینند و هر روز یک جوان دیگر در راه علاقه به این رشته ورزشی به دلیل نبود مجموعه‎ای تفریحی و ایمن جان خود و دیگران را به خطر می‎اندازد و ممکن است حتی جانی گرفته شود و یا جسمی تا آخر عمر آسیب ببیند.

اما با این اعلام آمادگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان مبنی بر توانایی آماده کردن این پیست باید دید توان مجموعه ورزش و جوانان استان هم همانند شهرداری گرگان است یا خیر؟

خبرگزاری فارس این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

=========

گزارش: سالار احمدی

=========

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول