اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی:

نبود تجهیزات مانع افتتاح پیست دوچرخه‌سواری ثامن الائمه (ع) مشهد شده است

دبیر هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی گفت: تمام امکانات این پیست آماده بهره‌برداری است اما به دلیل نداشتن تجهیزات خوابگاهی و نبود آب امکان استفاده و برگزاری اردوهای مختلف تیم‌های ملی در آن وجود ندارد.

نبود تجهیزات مانع افتتاح پیست دوچرخه‌سواری ثامن الائمه (ع) مشهد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالقاسم باروح ظهر امروز در دهمین نشست خبری هیئت‌های ورزشی خراسان رضوی که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد با تأکید بر اهمیت ورزش برای داشتن جامعه‌ای سالم و تندرست گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر امر ورزش و به‌ویژه ورزش‌های همگانی چون دوچرخه‌سواری باید تمامی مسئولین ارگان‌های مختلف برای گسترش این امر تلاش کنند.

وی با بیان این‌که برای عمومی شدن استفاده از دوچرخه نیز می‌توان فرهنگ‌سازی کرد، افزود: برای این منظور علاوه بر مهیا کردن شرایط باید امکانات مورد نیاز ورزش دوچرخه‌سواری نیز به راحتی در دسترس عموم قرار گیرد.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی با تاکید بر لزوم داشتن رویکرد مثبت شورای شهر به مقوله ورزش دوچرخه‌سواری ادامه داد: شهرداری با تجهیز فضاهای مناسبی که در اختیار دارد در همگانی کردن ورزش مفرح دوچرخه‌سواری می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی به طرح ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: مراحل آزمایشی این طرح در برخی از نقاط شهر مشهد توسط شهرداری انجام شد و با توجه به این‌که تکمیل این طرح به بخش خصوصی واگذار شده امیدواریم با تجهیز مسیرهایی که شهرداری برای استفاده از دوچرخه اختصاص داده است شاهد فراگیر شدن استفاده مردم از دوچرخه و کاهش ترافیک، آلودگی هوا و دیگر معضلات باشیم.

باروح ادامه داد: هیئت دوچرخه‌سواری نیز در بحث فنی، آموزشی و تهیه دوچرخه متناسب با مسیرهای دوچرخه‌سواری و تعمیرات و ... با شهرداری مشارکت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر نیز فدراسیون دوچرخه‌سواری، آمادگی خود را برای واردکردن دوچرخه‌های مناسب برای ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری شهری اعلام کرده است.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری با اشاره به وجود معضلاتی چون پارک غیرمجاز اتومبیل اظهار داشت: شهرداری سالانه چندین کیلومتر راه برای این ورزش تعبیه می‌کند اما برای رفع معضلات و موانع این چنینی باید کمیته‌های مشترک هماهنگی بین سازمان ترافیک، شهرداری، راهنمایی و رانندگی و هیئت ایجاد شود.

وی اظهار داشت: موضوع وجود معابر امن دغدغه مردم است چراکه خانواده‌ها برای فرستادن فرزندانشان برای دوچرخه‌سواری نباید نگران خطرات احتمالی در خیابان‌های شهر باشند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی در بخش دیگر از سخنان خود در این نشست خبری در خصوص فعالیت‌های این هیئت از ابتدای تشکیل آن عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون با اعتقاد به کار تشکیلاتی و منظم و با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از ورزشکاران و پیشکسوتان و مشاوره افرادی چون مجید ناصری گلمکانی از بهترین مفسران فدراسیون کشور، فعالیت‌های خوبی انجام شده که رضایت اداره کل و فدراسیون را در برداشته است.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر نیز اعزام تیم‌های رشته‌های مختلف دوچرخه‌سواری را در دستور کار داشته‌ایم که حاصل آن کسب عناوین نائب قهرمانی کشور توسط تیم دوچرخه‌سواری جوانان و تریال استان بوده است.

باروح با اشاره به تشکیل باشگاه‌های دوچرخه‌سواری در استان عنوان کرد: با رویکرد ایجاد باشگاه‌های دوچرخه‌سواری برای کمک به این ورزش، تاکنون باشگاه‌های شهر سالم، آدنیس، میثاق، سیبک امیدنیا و شهر بهشت مشهد و همچنین سیمرغ در نیشابور تشکیل شده است.

وی افزود: رفتن به سمت و سوی ایجاد باشگاه‌ها علاوه بر ایجاد رقابت، می‌تواند سبب جذب جوانان مستعد در دوچرخه‌سواری استان شود و محرک بسیار خوبی برای دوچرخه‌سواری استان باشد.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز آماده میزبانی یکی از بزرگترین مسابقات کشوری در پیست دوچرخه‌سواری ثامن‌الائمه مشهد در شهریورماه هستیم.

وی با تاکید بر همکاری تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های استان در برگزاری هرچه بهتر این رقابت‌ها در مشهد عنوان کرد: شهر مشهد با حضور مضجع مطهر امام رضا (ع) از شرایط ویژه‌ای برای ورزشکاران سراسر کسور برخوردار است که باید بتوانیم میزبانی در خوری را از آنان داشته باشیم.

باروح با بیان این‌که برای رشد ورزش بنگاه‌های اقتصادی استان باید پای کار بیایند، ادامه داد: با توجه به منابع و جاذبه‌هایی که در مشهد وجود دارد این بنگاه‌ها می‌تواند با کمترین هزینه بهترین برداشت‌ها را داشته باشند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی در خصوص دوچرخه‌سواری بخش بانوان در استان نیز اظهار داشت: این بخش نیز در هیئت تشکیل شده و همانند سال گذشته اعزام بانوان دوچرخه‌سوار به مسابقات کشوری در سال‌جاری نیز انجام خواهد شد.

وی به وجود موانعی برای دوچرخه‌سواری بانوان به دلیل شرایط خاص شهر مذهبی مشهد اشاره کرد و گفت: این در شرایطی است که با اعلام مسئولین برای دوچرخه‌سواری بانوان با حجاب مناسب هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی افزود: دوری پیست دوچرخه‌سواری ثامن نیز یکی از موانع پیش روی بانوان است که با حمل دوچرخه توسط اتومبیل این مشکل تا حدودی قابل رفع است.

باروح ادامه داد: با توجه به نیاز و استقبال بانوان از این ورزش با هماهنگی هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان مشهد و شهرداری، بوستان حجاب با برخورداری از امکانات و پیست مخصوص و بستری مناسب برای استفاده بانوان در نظر گرفته شده است.

عبدالله تکلو نایب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: در ابتدای فعالیت احساس کردیم هنوز فرهنگ دوچرخه‌سواری در استان جا نیفتاده است و تلاش‌هایی در این زمینه انجام دادیم.

وی افزود: برای برطرف کردن موانع پیش رو جلساتی را در سال گذشته با اعضای شورای پیشین شهر مشهد داشتیم که در همان ابتدا مخالفت‌های جدی با استفاده بانوان از دوچرخه در مشهد از سوی آنان وجود داشت که امیدواریم این موضوع در شورای جدید شهر با نگاه و نگرش بهتری دیده شود.

تکلو به گرانی دوچرخه و هزینه‌های بسیار بالای قطعات آن اشاره کرد و اظهار داشت: با در نظر گرفتن تسهیلات و وام‌های دولتی به مردم برای استفاده از این وسیله مفید و انجام تدابیری توسط ادارات مختلف دولتی برای تشویق کارکنان به استفاده از دوچرخه‌سواری می‌توان به همگانی‌کردن این ورزش و در نهایت سلامت بیشتر جامعه کمک کرد.

وی ادامه داد: هر چند از یک سال گذشته حمایت مالی چندانی از سوی اداره کل نداشتیم اما با برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری که با استقبال خوب جوانان روبه‌رو بوده است برای اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری تلاش کردیم.

دبیر هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی نیز در این نشست خبری اظهار داشت: پیست دوچرخه‌سواری ثامن‌الائمه مشهد یکی از استانداردترین پیست‌های کشور است که با دارا بودن سیستم‌های صوت، نور، اتاق‌های خوابگاهی، اتاق ویژه خبرنگاران و جایگاه تماشاچیان حتی شرایط بهتری نسبت به پیست آزادی تهران دارد.

سیدمجتبی جاودانی‌ایرانی‌نژاد ادامه داد: تمام امکانات این پیست آماده بهره‌برداری است اما به دلیل نداشتن تجهیزات خوابگاهی و نبود آب امکان استفاده و برگزاری اردوهای مختلف تیم‌های ملی در آن وجود ندارد.

وی با اشاره به رفع شیب اندک غیر استاندارد این پیست افزود: با برطرف شدن مشکل آب سرویس‌های بهداشتی و تجهیز خوابگاه به لوازم مورد نیاز و همچنین مهیا شدن شرایط نگهداری با در نظر گرفتن حداقل یک نفر سرایدار، حتی امکان برگزاری رقابت‌های آسیایی نیز در این پیست وجود خواهد داشت.

دبیر هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی به برگزاری مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه‌سواری در روزهای پنجم و ششم شهریورماه در پیست دوچرخه‌سواری ثامن‌الائمه مشهد اشاره کرد و گفت: این پیست در حال حاضر فضا برای برگزاری این مسابقات را داراست و با قول مساعد اداره کل و پیمانکار احداث مجموعه موانع جزیی نیز تا قبل از برگزاری مسابقات مرتفع خواهد شد.

وی گفت: در شرایطی که پیست ثامن‌الائمه تنها در فصل گرم سال قابل استفاده است با مسقف کردن آن امکان استفاده از این فضای مناسب برای تمامی فصول و در همه شرایط آب هوایی نیز به‌وجود خواهد آمد.

جاودانی به وجود استعدادهای فراوان چون شهریار رودی ملی پوش جوان و محمد دانشور یکی از قهرمانان آسیایی در دوچرخه‌سواری استان اشاره کرد و اظهار داشت: با تشکیل کمیته استعدادیابی و حضور اعضای آن در همایش‌های متعدد و همچنین طرح دوچرخه‌سواری هر روز جمعه تا طرقبه افراد مستعد برای معرفی به باشگاه‌ها و حضور در رقابت‌های کشوری شناسایی می‌شوند.

وی با اشاره به نبود زمین مناسب دوچرخه‌سواری تریال در استان اظهار داشت: دوچرخه‌سواران رشته تریال استان با تمرین بر روی جدول‌های پارک‌ها توانستند مقام نایب قهرمانی کشور را به‌دست آورند که وجود چنین استعدادهایی حمایت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول