اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی:

47 درصد از دانش‌آموزان استان مرکزی در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: 47.6 درصد دانش‌آموزان استان (حدود 18 هزار نفر) در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش تحصیل می‌کنند.

47 درصد از دانش‌آموزان استان مرکزی در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامعلی عزیزآبادی ظهر امروز در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 37 هزار و 822 دانش‌آموز در مقطع دوم و سوم متوسطه در استان تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر 78 هنرستان فنی و حرفه‌ای و 82 هنرستان کار و دانش در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: 52.4 درصد از دانش‌آموزان حدود 19 هزار و 800 نفر نیز در رشته‌های نظری تحصیل می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی، تعداد رشته‌های فنی و حرفه دایر در استان را 25 رشته و تعداد رشته‌های مهارت کارودانش در استان را 67 مهارت عنوان کرد.

عزیزآبادی، لازمه ارتقای شاخص‌های علمی را برنامه‌ریزی برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: در ماده 19 قانون پنجم توسعه نظام جمهوری اسلامی بر برنامه‌ریزی برای برقراری توازن بین تعداد دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف تحصیلی متناسب با نیازهای جامعه به تدریج و در طول برنامه و برقراری توازن تا پایان برنامه تاکید شده است.

وی در تشریح وضعیت استان در دو شاخه نظری و فنی حرفه‌ای و کارودانش در ابتدای برنامه برقراری توازن بین دانش‌آموزان رشته‌های مختلف تحصیلی، بیان داشت: در ابتدای این طرح 39 درصد از دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی و کاردانش و 61 درصد در رشته‌های نظری تحصیل می‌کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی اذعان داشت: به منظور اجرای طرح برقراری توازن تعداد هنرستان‌های استان از 154 واحد به 174 واحد افزایش یافته است.

وی در پایان جذب و استخدام 163 نفر هنرآموز در سال 89 برای آموزش، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها به صورت برون سپاری، استفاده از ظرفیت گروه‌های آموزشی و تهیه کتب مرجع برای هنرآموزان را از جمله اقدامات انجام شده برای کیفیت بخشیدن به امر آموزش دانش‌آموزان در طرح توازن عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول