اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد

برقراری زمینه‌های عدالت اجتماعی با سنت حسنه وقف

رئیس شورای شهر مشهد گفت: وقف همانگونه که در آموزه‌های دینی اسلامی آمده می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد و زمینه‌های برقراری عدالت را در جامعه ایجاد کند.

برقراری زمینه‌های عدالت اجتماعی با سنت حسنه وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دبیرخانه مرکزی طرح ملی احسان ماندگار، عباس شیرمحمدی با اشاره به اثرات مثبتی که سنت وقف در جامعه اسلامی دارد، اظهار داشت: بدون شک این سنت حسنه و پسندیده اسلامی همانگونه که در آموزه‌های دینی اسلامی آمده می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد و زمینه‌های برقراری عدالت را در جامعه ایجاد کند.

وی ادامه داد: گسترش سنت وقف باعث افزایش اتحاد و همبستگی مردم در زمینه‌های مختلف را پدید می‌آورد که این امر بدون فرهنگ‌سازی و انجام برنامه‌ریزی‌های جدید در این زمینه محقق نمی‌شود.

شیرمحمدی با بیان این مطلب که طرح احسان ماندگار نیز بر همین اساس شرایط مشارکت همه افراد جامعه را در سنت وقف فراهم می‌کند، تصریح کرد: اجرایی کردن طرح‌های مشارکتی با زیرساخت‌های برنامه‌ریزی شده و محکم باعث شرکت تمام مردم در این سنت حسنه که از رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به یادگار مانده را ایجاد می‌کند و راه را برای پشتیبانی و ترویج این سنت توسط خود مردم هموار می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: طرح‌هایی مانند احسان ماندگار که در واقع ابتکار عملی و با نظارت و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی است ضمن ایجاد زمینه‌های مشارکت اقشار مختلف مردم در وقف، به سبب وجود متولی قانونی وقف تمام شبهات شرعی را که ممکن است برای افراد در این زمینه به وجود بیاید برطرف می‌کند.

شیرمحمدی با تاکید بر اینکه هر یک از طرح‌هایی که در مورد مسائل شرعی اجرایی می‌شود باید متولی ویژه خود را داشته باشد، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف با ورود خود در این زمینه می‌تواند به نوعی در مردم ایجاد انگیزه کرده و اطمینان لازم برای مشارکت در این حسنه الهی را ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح‌های این چنینی سرمایه‌های خرد و حداقلی افراد با یکدیگر در یک مسیر مشارکتی قرار می گیرند و این سرمایه‌ها در کنار هم می تواند بستر مساعدی را برای کارهای بزرگی در سطح اجتماع فراهم کند.

به گزارش فارس، طرح احسان ماندگار با مشارکت و تحت نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در مرحله نخست در سطح استان خراسان رضوی و در مرحله بعد در سطح کل کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول