اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا خبر داد

ثبت 3 وقف جدید به ارزش بیش از 8 میلیارد ریال در شهرضا

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: سه وقف جدید به ارزش بیش از 8 میلیارد ریال توسط واقفان خیراندیش در شهرضا به ثبت رسید.

ثبت 3 وقف جدید به ارزش بیش از 8 میلیارد ریال در شهرضا

حجت‌الاسلام مهدی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بانوی شهرضایی 25 درصد از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری خود را وقف کرد.

وی تصریح کرد: خانم بتول آقاسی واقف 25 درصد از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، این وقف را با نیت تفسیر قرآن وقف کرد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا با بیان اینکه میزان بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پس از اتمام قرارداد بیمه و یا فوت بیمه‌گذار محاسبه می‌شود، افزود: لازم به ذکر است شغل این واقف بزرگوار خیاطی است.

وقف 1800 مترمربع زمین در اسلام‌آباد شهرضا

وی در ادامه با اشاره دیگر وقف صورت گرفته در شهرضا بیان کرد: زمینی به مساحت یک‌هزار و 800 متر مربع در شهرک اسلام‌آباد شهرضا برای مسجد و حسینیه حضرت علی اکبر (ع) وقف شد.

طاهری با بیان اینکه نوع وقف از نوع انتفاع است، تصریح کرد: کاربری زمین موقوفه چند منظوره بوده و با نیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و روضه‌خوانی و دیگر مراسمات مذهبی وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه واقفان این زمین آقایان علی محمدی و اسدالله اسدی هستند، گفت ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر هفت میلیارد و 200 میلیون ریال است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا بیان کرد: مراحل ساخت این قطعه زمین بر عهده هیئت امنای مسجد حضرت علی اکبر (ع) است.

*وقف زمین صنعتی به ارزش 800 میلیون ریال

وی در ادامه صحبت‌های خود از وقف جدید زمینی صنعتی نیز در شهرستان شهرضا خبر داد.

طاهری گفت: وقف زمین صنعتی یکصد متر مربعی در شهرک امیرکبیر در شهرضا به ارزش 800 میلیون ریال نیز دیگر وقفی است که در این شهرستان به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه این موقوفه منفعتی است، افزود: این موقوفه با نیت انجام امور فرهنگی در امامزاده شاه‌رضا وقف شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا با بیان اینکه واقف این موقوفه ابراهیم شبانی است، ادامه داد: این قطعه زمین به صورت یک ساختمان سه طبقه با کاربری تجاری و صنعتی توسط واقف ساخته و تحویل امامزاده شاه‌رضا خواهد شد.

انتهای پیام/2301/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول