اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس:

زمین‌های شهرک زیباشهر طبس وقف است

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس گفت: براساس اسناد و مدارک موجود و همچنین گواهی تمامی بزرگان شهر، شک نداریم که زمین‌های شهرک زیباشهر طبس موقوفه امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس است.

زمین‌های شهرک زیباشهر طبس وقف است

حمزه سپهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس و آرامگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) کاشمر، پیگیری برای احیای موقوفه‌های مربوطه است.

وی ادامه داد: به طور قطع مردم شریف طبس که همگی مؤمن و پایبند به احکام دینی هستند، هیچ‌گاه قصد تصرف در موقوفات را ندارند و حتی مایل‌اند تا وضعیت قطعی زمین‌های‌شان مشخص شود تا چنانچه وقفیت محرز شد، به موضوع وقف عمل کنند و این موضوع حساسیت و اهمیت پیگیری برای احیای موقوفه‌ها و همچنین اطلاع‌رسانی و توجیه قانونی و منطقی در این زمینه را مضاعف می‌کند.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس تصریح کرد: براساس اسناد و مدارک موجود و همچنین گواهی تمامی بزرگان شهر، شک نداریم که زمین‌های شهرک زیباشهر طبس موقوفه امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس است؛ اما به طور قطع این موضوع سبب ایجاد زحمت و یا لطمه‌زدن به آسایش ساکنان این شهرک نخواهد شد و منعی برای سکونت در زیباشهر نیز وجود ندارد، که به زودی در این زمینه به شکل دقیق‌تر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سپهریان افزود: سد دره‌بید طبس و نیز روستای حسین‌آباد طبس هم موقوفه امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) است که حتی باغ رضوان طبس از محل درآمد روستای حسین‌آباد احداث شده است.

وی گفت: موضوع وقفیت روستای دولت‌آباد طبس نیز قطعی است که البته اختلافاتی برای تحدید حدود در این روستا وجود دارد اما موضوع در حال پیگیری است.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس و آرامگاه شهید آیت‌اله مدرس(ره) کاشمر یادآور شد: طبس با برخورداری از حجم قابل‌توجه مسافر و زائر، نخستین شهر زیارتی استان خراسان جنوبی و پس از مشهد دومین شهر زیارتی خراسان بزرگ است که 17 مجتمع میان‌راهی در پنج استان کشور نیز توسط این مؤسسه احداث شده و مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/90001/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول