اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

دانشگاه مازندران در رشته مهندسی برق و مکانیک دانشجو پذیرش می‌کند

رئیس دانشگاه مازندران گفت: برای نخستین‌بار دانشگاه مازندران در رشته مهندسی برق و مهندسی مکانیک دانشجو پذیرش می‌کند.

دانشگاه مازندران در رشته مهندسی برق و مکانیک دانشجو پذیرش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 250 هزار دانشجو در 129 دانشگاه و مؤسسات عالی استان تحصیل می‌کنند، گفت: سهم دانشگاه‌های دولتی در استان 8/9 درصد یا به عبارتی 25 هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی استان است.

 رئیس دانشگاه منتخب مازندران با بیان اینکه از سال 90 به بعد فعالیت این دانشگاه بر اساس آمایش آموزش عالی دنبال شد، اذعان داشت: یکی از نتایج آن این بود که سهم تحصیلات تکمیلی دانشگاه و آمایش عالی استان را به 7/ 2 درصد یا به عبارتی 3/93 دانشجو رساندیم که در حال حاضر 68 درصد از این دانشجویان در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند.

 وی اضافه کرد: تولید علم زمانی میسر است که تحصیلات تکمیلی فعال در مبادی کارشناسی ارشد و مقطع دکترا داشته باشیم.

 احمدپور تصریح کرد: در حال حاضر در این دانشگاه 9 هزار و 509 نفر در مقطع کارشناسی، 2 هزار و 775 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 650 نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

وی افزود: هم‌اکنون در 50 رشته گرایش دانشجو دکترا و 72 رشته گرایش کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه مازندران دایر است.

رئیس دانشگاه مازندران در ادامه با بیان اینکه از سال 89 تاکنون تغییری در هرم هیئت علمی صورت گرفته، گفت: 39 مربی ، 160 استادیار ، 59 دانشیار و 25 استاد، هرم جدید اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران است که در چند سال اخیر نیز 121 نفر به صورت پیمانی، 61 نفر به عنوان بورس داخلی، هشت نفر بورس اعزام به خارج و شش نفر نیز به عنوان طرح سربازی جذب این دانشگاه شدند.

احمدپور با اعلام اینکه دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه برتر، بررسی و نظارت نظام‌های عالی استان را بر عهده دارد، بیان کرد: در این استان 129 دانشگاه و مؤسسات عالی وجود دارد که نظارت و ارزیابی آنها بر عهده تیم ارزیابی دانشگاه جامع و مادر یعنی دانشگاه مازندران است.

احمدپور به بخش پژوهش اشاره و تصریح کرد: در سال 91 در این حوزه با کمک اعضای هیئت علمی 244 مقاله در بخش ISI  ،51 مقاله غیر ISI و 117 مقاله در بخش ISC چاپ شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 115 مقاله در بخش ISI،نه مقاله غیر ISI و 11 مقاله در بخش ISC به دست ما رسیده است .

رئیس دانشگاه منتخب مازندران با بیان اینکه دانشگاه مازندران در سال‌های اخیر ارتباط خوبی با حوزه صنعت برقرار کرده است، گفت: عمده فعالیت این دانشگاه مربوط به دانشکده‌های علوم پایه و دانشکده‌های علوم انسانی است.

وی تعداد قراردادهای طرح‌های تحقیقاتی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های صنایع را 40 فقره با اعتبار 18 میلیارد و 392 میلیون 647 هزار و 940 ریال برشمرد و افزود: پروژه‌های دانشجویان دکترا از معاونت ریاست جمهوری یک‌میلیارد و 750 میلیون ریال دریافت کردند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: امسال برای نخستین‌بار در مهندسی برق و مهندسی مکانیک دانشجو می‌پذیریم.

انتهای پیام/86010/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول