اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود بهر‌ه‌برداری پنج ماهه از پارکینگ باغ گلدسته

عبور و مرور پیاده شهروندان به پارکینگ باغ گلدسته ایراد مهندسی دارد

با وجود بهره‌برداری پنچ ماهه از پارکینگ باغ گلدسته، هنوز راه‌پله‌ای برای رفت‌وآمد سرنشینان خودرو از داخل پارکینگ تعبیه نشده است.

عبور و مرور پیاده شهروندان به پارکینگ باغ گلدسته ایراد مهندسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خیابان باغ گلدسته به عنوان یکی از مهم‌ترین خیابان‌های مرکزی شهر اصفهان علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های محیطی و بصری دارای نقش عمده ترافیکی است.

ارتباط محور مذکور از آنجایی دارای اهمیت است که با میدان امام حسین(ع)، خیابان آمادگاه و چهارراه فلسطین و عرض قابل ملاحظه آن و استقرار چندین خط مهم حمل‌ونقل عمومی مرتبط است.

یکی از ویژگی‌های ترافیکی محور مذکور به دلیل واقع‌شدن بیش‌ترین مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی در خیابان آمادگاه است که سالیان زیادی بود، هم برای تردد و هم برای رفت‌وآمد مشکل ایجاد کرده بود، چرا که در این محل پارکینگی برای خودروها طراحی نشده بود.

فاز نخست این سازه زیرگذر و پارکینگ طبقاتی خیابان باغ گلدسته حد فاصل خیابان آمادگاه تا خیابان سید علی خان است که عید نوروز به صورت موقت افتتاح و بهره‌برداری شد.

این توقفگاه طبقاتی در طی این مدت پنج ماهه علاوه بر افزایش ظرفیت پارکینگ منطقه، باعث گردید تا پلیس با خودروهایی که  در کنار خیابان باغ گلدسته پارک می‌کردند، برخورد و توسط پلیس خودروهای پارک شده جریمه ‌شوند.

با وجود اینکه این پارکینگ هنوز به اتمام نرسیده، اما با افتتاح این خیابان پارکینگ طبقه زیرزمین اول این خیابان با ظرفیت گنجایش 254 خودرو و طبقه زیرزمین دوم، به ظرفیت گنجایش 254 خودرو به بهره‌برداری رسید و روزانه خودروهای زیادی به این پارکینگ مراجعه می‌کنند، اما مشاهده می‌شود که هنوز هیچ راه عبوری حتی راه‌پله‌ای برای رفت‌وآمد سرنشینان خودرو با وجود درآمدزایی بالای که این پارکینگ به همراه دارد، راه‌اندازی نشده است.

از طرفی سرنشینان خودروها یا باید در خیابان قبل از ورود به پارکینگ پیاده و یا اگر به زیرزمین پارکینگ رفتند از لابه‌لای خودروهای ورودی و خروجی عبور کنند، که این اقدام خطراتی از جمله برخورد خودروها به عابر ین را همراه داشته باشد.

به نظر می‌رسد ضرورت دارد برای چنین پارکینگی که در نقطه‌‌ای پرترافیک از شهر قرار دارد و از طرفی بسیاری از مردم اعم از کودک و سالمند به همراه خانواده برای خرید مراجعه می‌کنند، راه‌پله‌ای تعبیه شود که عبور و مرور از طبقات پارکینگ به سهولت انجام شود.

انتهای پیام/63012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول