اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل:

رکورددار شدن محصولات کشاورزی تنها با ضوابط کیل‌گیری مهندسی مورد تأیید است

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ رکورددار شدن محصولات کشاورزی در تمام زمینه‌ها تنها با ضوابط کیل‌گیری مهندسی مورد تأیید است و هر ادعای غیر از آن صحت ندارد.

رکورددار شدن محصولات کشاورزی تنها با ضوابط کیل‌گیری مهندسی مورد تأیید است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جاوید صحرایی عصر امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران و به دنبال درج خبری در برخی از رسانه‌ها در مورد رکورد یک باغدار اردبیلی در تولید شلیل اظهار داشت: موضوع کیل‌گیری امری فنی و تابع اصول علمی و کارشناسی است که در سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه‌ریزی اجرایی تمام سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: ‌برای تمام محصولات زراعی و باغی به طور جداگانه روش‌های متفاوتی وجود دارد که تمامی آنها از یک پرسه و فرایند شش‌گانه در سطح شهرستان، استان و کشور تبعیت می‌کنند.

صحرایی با اشاره به مراحل شش‌گانه کیل‌گیری که با درخواست کتبی خود تولیدکننده، تخمین عملکرد توسط مدیریت جهاد کشاورزی، اعلام نتایج کتبی به ترویج و مراجع ذیصلاح، بازدید فنی از محل مورد نظر، انتخاب تولیدکننده شاخص شهرستان یا استان، فرم‌های انتخاب نمونه ملی و کشوری توسط وزارتخانه متبوعه معرفی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد‌:‌ چگونه ممکن است یک تولیدکننده همچون سید ناصر سیدی آن هم با آن درجه علمی دانشگاهی خود سرانه تولید خودش را رکورددار در تولید شلیل دانسته و بدتر از آن موضوع را رسانه‌‌ای کرده است.

وی بیان کرد: تمامی این فرایندها، امورات و بخشنامه‌های سازمان و وزارت جهاد کشاورزی دولت نظام اسلامی را این فرد نادیده گرفته و یک هرج و مرجی را در بین تولیدکنندگان به راه انداخته و موضوع رقابت سالم برای دستیابی به تولید واقعی را عملاً از بین برده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان خطاب به رسانه‌ها و برخی از سایت‌های فعال خبری در استان یادآور شد:‌ تمامی اصحاب قلم و رسانه که برای این نظام مقدس و مردم فهیم تلاش می‌کنند باید از صحت منبع خبری و تأییدات مراجع ناظر که از عناصر متن خبری است، اطلاع پیدا کرده و در این زمینه دقت لازم را رعایت کنند.

صحرایی گفت: ‌در غیر این صورت هر تولیدکننده خود با دعوت از خبرنگاران خودش را رکورددار و نمونه معرفی می‌کند که این همان بی‌نظمی است که سید ناصر سیدی کار خود را توسط خبرنگار خبرگزاری کشوری و دولت رسانه‌ای کرده و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمی و به تبع آن سازمان را در مقام پاسخگویی قرار داده که با چنین حرکت‌های نسنجیده انرژی مدیریتی و کارشناسی سازمان هدر رفته و از هدف انتخاب تولیدکننده زاویه و انحراف زیادی پیدا کرده است.

وی در قسمتی از سخنان خود با اشاره به مسئولیت خطیر سازمان در بخش‌های نظارتی، حمایتی و هدایتی ادامه داد: حمایت سازمان از تولیدکنندگان که مخاطبان اصلی اقتصاد محور است اما در تمامی این محورها کار کارشناسی و اصول و متدهای علمی زیربناست، لازم است تمامی تولیدکنندگان از آن پیروی کنند.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود:‌ در بحث باغات در حال حاضر با نتایج بسیار مطلوب پیشرفت‌های خوبی حاصل شده به طوریکه در سطح استان 37 هزار هکتار انواع باغ میوه موجود است که 13 هزار هکتار آن دانه‌دار و 25 هزار هکتار هسته‌دار می‌باشد و از این بین دو هزار و 200 هکتار به باغات شلیل اختصاص یافته است.

صحرایی در پایان تصریح کرد: ‌امسال با تولید 27 هزار تن نسبت به سال گذشته هفت هزار تن افزایش تولید شلیل را شاهد هستیم و به طور میانگین از هر هکتار 15 تن شلیل برداشت شده است که بیشترین شلیل برداشت شده 45 تن در هر هکتار بوده و ظرفیت‌های زیادی در آینده برای افزایش این محصول در استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/62004/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول