اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر سنندج عنوان کرد

لزوم ایجاد فضای قرآنی در پارک‌ها / نیازمند تاسیس دارالتحفیظ قرآنی در سنندج هستیم

عضو شورای شهر سنندج، ایجاد فضای قرآنی در پارک‌ها و تاسیس دارالتحفیظ قرآنی را نیاز ضروری شهر در راستای گسترش فرهنگ قرآنی عنوان کرد.

لزوم ایجاد فضای قرآنی در پارک‌ها / نیازمند تاسیس دارالتحفیظ قرآنی در سنندج هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدبهاءالدین حسینی شب گذشته در نخستین همایش تجلیل از خادمان و فعالان عرصه قرآن سنندج در محل مجتمع فرهنگی هنری فجر این شهرستان گفت: بین تولد و مرگ انسان موضوعی به نام فرصت قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که غیر از چهار دسته انسان‌ها، سایرین دچار خسران در دنیا و آخرت می‌شوند.

عضو شورای شهر سنندج عنوان کرد: اشخاصی که در مسیر حق حرکت کرده و صبر پیشه می‌کنند سایر نجات یافتگان هستند.

حسینی در ادامه با اشاره به این‌که از دوران گذشته تاکنون شهر سنندج به نام دارالحسان مشهور بوده است، گفت: همواره از کشورهای عربی اشخاصی برای استفتاء نزد عالمان این شهر حضور پیدا می‌کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهر ما در این زمینه از آبروی زیادی برخوردار است و قاریان و حافظان بسیاری در آن زندگی می‌کنند که نباید اجازه داد تعداد آن‌ها کاهش یابد.

عضو شورای شهر سنندج، آموزش قرآن را راهکار این موضوع دانست و گفت: وظیفه تک تک ما است که هر اندازه در مورد قرآن آگاهی داریم آن را به دیگران نیز انتقال دهیم.

حسینی با اشاره به این‌که مرگ قاری قرآن جبران ناپذیر است، اظهار داشت: ضروری است این قاریان از خود شاگردانی نیک بر جا گذارند تا ادامه دهنده راه آن‌ها باشند.

وی با بیان این‌که ظرفیت پرداختن به امورات قرآنی در شهر سنندج فراهم است، گفت: متاسفانه امکانات مناسب در این خصوص وجود ندارد که باید فعالان این عرصه در مهیا کردن امکانات، آستین همت را بالا بزنند.

عضو شورای شهر سنندج با بیان این‌که نهادهای اجتماعی فراوانی در سطح شهر برای فعالیت در این زمینه وجود دارند، گفت: وجود یکرنگی، یکدستی و عشق و ارادت به قرآن در میان اعضای شورای شهر فرصتی است که از آن می‌توان برای پیشبرد امورات قرآنی به بهترین شکل استفاده کرد.

حسنی از برنامه‌ریزی برای گسترش فرهنگ قرآنی جامعه در شورای شهر خبر داد و گفت: عهد می‌بندیم نهایت تلاش خود را در این راستا انجام دهیم.

وی با مثبت دانستن برگزاری برنامه تجلیل از نخبگان قرآنی، وجود معلم قرآن را یکی از نیازهای جامعه عنوان کرد و افزود: باید پشتیبان دوره‌های تربیت معلم قرآن باشیم.

عضو شورای شهر سنندج با بیان این‌که قرآن توانایی اصلاح جامعه را دارد، گفت: چنگ زدن به ریسمان خداوند و استفاده از ظرفیت‌ تمامی ادارات و سازمان‌ها به‌ویژه آن‌هایی که به شکل مستقیم با قرآن ارتباط دارند، می‌تواند از بروز مشکلات و آسیب‌ها جلوگیری کند.

حسینی خواستار اختصاص زمین برای ایجاد دارالتحفیظ دائمی قرآن در سنندج شد و افزود: علاوه بر آن قرار است فضای قرآنی در پارک‌های سطح شهر ایجاد شود.

وی در پایان از مساجد به عنوان پایگاه اصلی قرآن نام برد و گفت: ضروری است توجه بیشتری به این اماکن مذهبی در راستای ترویج فرهنگ قرآن انجام گیرد.

انتهای پیام/79012/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول