اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت علاقه‌‏مندان به کلام وحی

2 طرح قرآنی در استان سمنان اجرا شد

دو طرح قرآنی در استان سمنان با مشارکت علاقه‏‌مندان به کلام وحی اجرا شد.

2 طرح قرآنی در استان سمنان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، مدیر داخلی مؤسسه قرآنی خانه نور شاهرود گفت: این مؤسسه به آموزش کودکان به ویژه کودکان پیش‌‏دبستانی اهتمام ویژه‌‏ای دارد.

نسرین جامعی با اشاره به عمر پنج ساله این مؤسسه قرآنی خانه نور شاهرود خاطرنشان کرد: این مؤسسه در سال‏‌های اولیه زیر نظر حوزه علمیه قم فعالیت خود را شروع کرد و پس از مدتی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر مؤسسه قرآنی خانه نور شاهرود به صورت هیئت امنایی اداره می‏‌شود، ادامه داد: این مؤسسه، از اول مهر ماه تا اواسط خرداد ماه فعالیت آموزشی در زمینه‏‌های مختلف آموزش قرآن، حدیث، شعر، قصه، نقاشی و ... فعالیت می‌‏کند.

جامعی از استقبال خوب مردم از کلاس‏‌های تفکیک شده با مربیان مجرب این مؤسسه خبر داد و گفت: در این مؤسسه، کودکان با قرآن و دستورات الهی مانند نماز، احکام و وضو به صورت شعر و عملی، روخوانی و روان‏خوانی و حفظ قرآن و حدیث و دیگر برنامه‏‌های دینی آشنا می‏‌شوند.

مدیر داخلی مؤسسه قرآنی خانه نور تصریح کرد: بعد از پایان دوره آموزشی مهد، کلاس‌‏های تابستانی شروع می‏‌شود که هم‏‌اکنون 50 کودک در سنین سه تا هفت سال آموزش‌‏های روخوانی، روانخوانی، حفظ و ... را می‌‏آموزند.

جامعی ادامه داد: به لطف خدا در 45 روز فعالیت تابستانی امسال موفق شدیم جزء 30 قرآن را به سنین پنج تا هفت ساله‏‌ها آموزش دهیم و در حال حاضر حدود 20 کودک هفت ساله جزء 30 قرآن کریم را حفظ هستند.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد 20 نفر از کودکان بین سه تا پنج سال نیز آموزش‏‌های آشنایی با حروف و آداب احترام به والدین و بزرگترها را فرا گرفته‌‏اند.

جامعی گفت: امیدوارم برای شروع فعالیت سال 92 ـ 93 که آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات همکاری خواهند داشت، موفقیت‏‌های بهتر و بیشتری را در زمینه‏‌های مختلف آموزشی- تربیتی به دست آوریم.

این کارشناس علوم قرآنی در خصوص تأمین هزینه‏‌های مؤسسه نیز گفت: هزینه‏‌ها از هر کودک برابر مقررات و مصوبه هیئت امنا دریافت و تأمین می‏‌شود.

جامعی آشنایی کودکان از سنین پایین با کلام خدا و دستورات دینی و علاقه‏‌مندی این عزیزان به مساجد و محافل دینی را از اهداف این مؤسسه ذکر کرد و گفت: در طول مدت آموزش کلاس‏‌ها کودکان از یک وعده غذای گرم و برنامه‌‏های تفریحی متنوع استفاده کرده و در پایان هر دوره طی مراسمی باشکوه به آنان گواهی‏نامه موفقیت پایان دوره اعطا می‌‏شود. 

مؤسسه قرآنی خانه نور شاهرود یکی از مراکزی است که با عمر کوتاه خود موفقیت‏‌های چشم‏گیری در ترویج و آموزش قرآن کریم داشته است.

درخشش برق منطقه‏‌ای سمنان در مسابقات قرآنی وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی برق منطقه‏‌ای سمنان، مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی فرزندان کارکنان شرکت‏‌های تابعه و وابسته وزارت نیرو در استان سمنان با حضور مسئول فرهنگی دفتر صنعت آب و برق استان سمنان و مسئولان امور فرهنگی شرکت‏‌های تابعه وزارت نیرو در استان سمنان و داوطلبان مسابقات به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد.

در این مسابقات که ویژه فرزندان کارکنان شرکت‏‌های برق منطقه‌‏ای سمنان، توزیع نیروی برق استان سمنان، آب منطقه‏‌ای سمنان، آبفای شهری و روستایی استان سمنان برگزار شد، داوطلبان در چهار رشته قرائت و اذان، مفاهیم، احکام و حفظ به رقابت پرداختند.

پنج تن از فرزندان کارکنان شرکت برق منطقه‏‌ای سمنان به نام‏های مرضیه کلوئیان نفر اول رشته حفظ در مقطع دبیرستان، مهدیه وحدتی نفر اول رشته مفاهیم در مقطع دبیرستان، امیرحسین وحدتی نفر اول رشته قرائت و اذان در مقطع راهنمایی، سعید وفایی نفر دوم رشته قرائت و اذان در مقطع راهنمایی، مبینا ارغان نفر دوم رشته مفاهیم در مقطع راهنمایی موفق به احراز رتبه‌‏های برتر شدند.

گفتنی است؛ نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری این دوره مسابقات که در شهریور ماه سال جاری برگزار می‏‏‌شود، راه خواهند یافت.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول