اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

امروز لزوم عمل به قرآن بیش از هر زمان دیگری احساس می‏‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن تأکید بر اینکه قرآن کلام وحی و کتاب هدایت است، گفت: امروز لزوم عمل به قرآن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌‏شود.

امروز لزوم عمل به قرآن بیش از هر زمان دیگری احساس می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏‌الاسلام علی شکری در نشستی با فعالان قرآنی شهرستان شاهرود در محل این اداره کل افزود: قرآن طریق هدایت، تعالی و کمال انسان را مشخص می‏‌کند؛ تاریخ اقوام گذشته، اقوامی که اهل نجات یا اهل گمراهی و ضلالت بوده و هلاک شدند، را برای انسان‏ها بیان می‌‏کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم نحوه تعامل انسان در موج‏‌های اجتماعی همانند خانواده و جامعه و روابط بین کشورها را بیان می‏‌کند، تصریح کرد: این کتاب آسمانی به اصول اخلاقی فردی و اجتماعی انسان نیز اشارت دارد؛ از این رو، از این حیث ضرورت دارد که انسان با قرآن مأنوس باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه قرآن کریم نورانیت خاصی به انسان عطا می‏‌کند، ادامه داد: قرآن قلب انسان را مملو از نور خدایی می‏‌کند؛ چون قرآن، معجزه بزرگ و جاوید حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و منشور هدایت بشر به سوی سعادت و بهروزی است.

شکری با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام و دیگر بزرگان دین، در مورد اهمیت قرآن و ضرورت بهره‏‌گیری از آموزه‏‌های آن، نکات زیادی را مطرح کرده‌‏اند، گفت: امروز لزوم عمل به تعالیم راه‏گشای قرآن، بیش از هر زمان دیگر احساس می‏‌شود، اما قبل از هر چیز، باید قرآن را شناخت و در آن تدبر و تفکر کرد.

وی اضافه کرد: بی‏‌شک، تفکر و تدبر در قرآن، مرحله‏‌ای مهم در کار هر پژوهنده قرآنی است، اما در قرآن این کار مختص محققان نیست، بلکه همگان باید در آیه‏‌های قرآن و همه آفریده‌‏های خداوند، تفکر کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه کسی که قصد تحقیق در معارف قرآنی را دارد، باید از لوازم و مقدمات آن نیز برخوردار باشد، تصریح کرد: از جمله آشنایی با زبان، نکات و دقایق آن، آشنایی با بعضی از مبانی اصول فقه و همچنین آشنایی با روایاتی که در ذیل قرآن آمده است، همه در پژوهش‏‌های قرآنی مؤثر است.

شکری افزود: عمل به قرآن نه تنها باعث تحول در زندگی شخصی و سعادت فرد مسلمان می‏‌شود، بلکه نجات امت اسلامی نیز وابسته به شناخت قرآن و عمل به برنامه‌‏های آن است.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول