اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی:

قرآن مسیر زندگی و عاقبت انسان را ترسیم کرده است

شهردار سنندج با بیان این‌که قرآن راهنمای بشر برای پرهیز از انحراف‌ها است، گفت: این کتاب آسمانی مسیر زندگی و عاقبت انسان‌ها را ترسیم کرده است.

قرآن مسیر زندگی و عاقبت انسان را ترسیم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی حسام‌شریعتی شب گذشته در نخستین همایش تجلیل از خادمان و فعالان عرصه قرآن سنندج در مجتمع فرهنگی هنری فجر این شهرستان یکی از وظایف خطیر شهرداری‌ها را حضور فعال در عرصه فرهنگی دانست.

وی با تشریح اقدامات شهرداری در مدت زمان بیش از دو سال  مسئولیت وی در سمت شهردار سنندج اظهار داشت: مبنای حرکت ما قرآن و برگزاری مجالس انس با قرآن بوده است که مورد حمایت مسئولان و توجه مردم متدین شهر قرار گرفته است.

شهردار سنندج تجلیل از فعالان قرآنی را گامی در راستای ترویج فرهنگ قرآن عنوان کرد و افزود: البته تجلیل تنها جنبه دنیوی دارد، اجر خادمان قرآن نزد خداوند محفوظ است.

حسام شریعتی بلاغت قرآن را مهمترین رکن آن ذکر کرد و گفت: کسانی که با قرآن مانوس هستند به خوبی می‌دانند تمام متون و اشعار عربی سروده شده هیچکدام قابل رقابت و مقایسه با قرآن نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شعرا تلاش کردند با همین بلاغت و فصاحت شعر بسرایند اما موفق به انجام این کار نشدند و به همین دلیل است که خداوند در قرآن می‌فرماید اگر می‌توانید سوره‌ای مانند سوره‌های قرآن بیاورید.

شهردار سنندج با تاکید بر این‌که قرآن گفته بشر نیست و از منبع مطلق سرچشمه می‌گیرد، اظهار داشت: این کتاب آسمانی از سوی کسی نازل شده که بر همه چیز اشراف دارد بنابراین نمی‌توان نقصی در آن یافت.

حسام‌شریعتی با بیان این‌که خداوند خود ضمانت پاسداری از کلام خود را بر عهده گرفته است، گفت: با وجودی که دشمنان اسلام در تمامی دوران‌ها در تلاش برای به حاشیه راندن قرآن بوده‌اند هیچگاه موفق نشده و نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: محققان قرآنی معتقدند هر سوره از این کتاب لحن و آهنگ خاص خود را دارد و با رجوع به سوره‌ای دیگر این آهنگ و لحن تغییر می‌کند که این مسئله در هیچ اثر ادبی و هنری مشاهده نمی‌شود.

شهردار سنندج با بیان این‌که قرآن نور هدایت است، گفت: احکام و دستورات قرآن روشن و برای عموم مردم قابل فهم است به گونه‌ای که هیچ دستور قرآنی در مورد زندگی بشر را نمی‌توان یافت که تفسیر آن مشکل باشد.

حسام‌شریعتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: قرآن در مورد ابعاد شخصیت وجودی انسان‌ها نیز به شکل دقیق صحبت کرده و این زوایا را از زمان طفولیت تا سالخوردگی مورد بررسی قرار داده است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: کسانی که با قرآن انس گرفته‌اند از خود شناخت دقیقی پیدا می‌کنند و موفق به یافتن لایه‌های پیدا و پنهان شخصیتی انسان خواهند شد.

حسام شریعتی با بیان این‌که قرآن راهنمای بشر برای پرهیز از انحراف‌ها است، گفت: این کتاب آسمانی مسیر زندگی و عاقبت انسان‌ها را ترسیم می‌کند.

وی افزود: قرآن، انتهای کار انسان را برای وی مشخص کرده است و به او گوشزد می‌کند که پس از وداع با زندگانی دنیوی چه سرنوشتی در انتظار او است.

شهردار سنندج در پایان ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه ایجاد جامعه‌ای سراسر قرآنی فراهم شود.

انتهای پیام/79012/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول