اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوالحسن میری در گفت‌وگو‌‌ با ‌فارس مطرح کرد

پیشنهادهای اصحاب رسانه به وزیر ارشاد جدید/ جنتی رابطه دیپلماتیک خوبی دارد

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران با برشمردن پیشنهادهای اصحاب رسانه به وزیر ارشاد جدید گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رابطه دیپلماتیک خوبی برخوردار است.

پیشنهادهای اصحاب رسانه به وزیر ارشاد جدید/ جنتی رابطه دیپلماتیک خوبی دارد

ابوالحسن میری در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با تبریک به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اصحاب رسانه پیشنهادهایی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.

*جای خالی خبرنگاران استانی در سفرهای خارجی دولت

وی به جای خالی خبرنگاران استانی در سفرهای خارجی دولت اشاره کرد و افزود: مسئولان با هماهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند خبرنگاران محلی را در سفرهای خارجی ‌با خود همراه کنند.

میری خواستار استفاده از قابلیت‌های خبرنگاران استانی به دلیل تعلقات فرهنگی کشورهای همجوار شد و تصریح کرد: امکان توزیع مطبوعات محلی در کشورهای همسایه وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران بر ارتباط دفاتر وزارت خارجه با رسانه‌های استانی تأکید کرد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رابطه دیپلماتیک خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اقامتگاه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط مختلف کشور، بیان کرد: اصحاب رسانه باید بتوانند با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرداخت هزینه کمتری از اقامتگاه‌های مذکور استفاده کنند.

*مطبوعات با یارانه تشویقی وزارت ارشاد خبر و گزارش تولید کنند/بررسی قانون نظام صنفی رسانه‌ها در مجلس

میری به پرداخت یارانه به مطبوعات اشاره کرد و یادآور شد: مطبوعات با یارانه تشویقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به طرف تولید گزارش و خبر حرکت کنند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران واگذاری صندوق حمایت از خبرنگاران به این خانه در استان‌ها را از دیگر پیشنهادها به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

وی از بررسی قانون نظام جامع صنفی رسانه‌ها در مجلس خبر داد و اظهار کرد: تصویب قانون مذکور در مجلس مطالبه جدی اصحاب رسانه است.

میری اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس را افرادی متدین و انقلابی خواند و تصریح کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند مطالبات رسانه‌ها را پیگیری کنند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران به روند شکل‌گیری این خانه اشاره کرد و افزود: خانه مطبوعات ایران در راستای چارچوب نظام و دغدغه مردم فعالیت می‌کند و با سیاسی‌کاری مخالف هستیم.

*ضرورت توجه جدی دولت به خانه مطبوعات ایران/وزیر ارشاد برنامه‌های حمایتی خود از رسانه‌ها را اعلام کند

وی خواستار توجه جدی دولت جدید به خانه مطبوعات ایران به عنوان بزرگ‌ترین تشکیل مطبوعاتی کشور شد و بیان کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با مشکلات معیشتی و رفاهی مواجه هستند و این موضوع‌ها در خانه مطبوعات ایران پیگیری می‌شود.

میری مسکن را از جمله دغدغه خبرنگاران دانست و اظهار کرد: امیدواریم وام مسکن خبرنگاران خارج از چارچوب مسکن مهر پرداخت شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات ایران با اشاره به آموزش خبرنگاران، یادآور شد: دوره‌های آموزشی اصحاب رسانه در استان‌ها برگزار شده و این امر ادامه پیدا می‌کند.

وی نشریات محلی را دارای بیشترین تأثیرگذاری در جهان دانست و افزود: رسانه‌های محلی دغدغه مردم را بیان می‌کنند و مخاطب بیشتری دارند.

میری بر حمایت دولت منتخب از مطبوعات تأکید کرد و متذکر شد: انتظار می‌رفت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های خود درباره مطبوعات را اعلام کند.

انتهای پیام/84001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول