اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی فارس خبر داد

کشف زمین‌خواری 10 میلیارد ریالی در فارس

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری یک کلاهبردار با کشف یک زمین‌خواری به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد.

کشف زمین‌خواری 10 میلیارد ریالی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس حیدری اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی فارس در پی دریافت یک پرونده مبنی بر وقوع زمین‌خواری در شیراز، مراتب را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران در این مورد پس از هماهنگی با کارشناسان و انجام تحقیقات تخصصی از وقوع جرم زمین‌خواری 10 میلیارد ریالی توسط یک فرد اطمینان حاصل کردند.

رئیس پلیس آگاهی فارس در مورد اقدام مجرمانه این فرد گفت: متهم با استفاده از دو نفر دیگر در سطح شهر شیراز اقدام به فروش اراضی فاقد کاربری مسکونی می‌کرده است.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سارقان منزل در آباده ناکام ماندند

بر اساس این گزارش همچنین با حضور به موقع پلیس آباده و مقاومت صاحبخانه، سارقان به عنف منزل دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر سرقت به عنف منزلی در یکی از محله‌های این شهرستان، بلافاصله ماموران به محل عزیمت کردند.

غلامرضا هاشمی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سارقان که دو خانم بوده‌اند با پوشاندن سر و صورت خود به بهانه‌ای وارد منزل شده و قصد سرقت طلاهای صاحب خانه را داشته‌اند که با مقاومت وی ناکام مانده و متواری می‌شوند.

وی تصریح کرد: بلافاصله ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی سارقان را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: تحقیقات بیشتر از سارقان برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق در مرودشت

مأموران انتظامی مرودشت استان فارس در بازرسی از دو اتوبوس، مقادیری کالای قاچاق کشف و هر دو خودرو را توقیف کردند.

علی شیبانیان با اعلام این خبر گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان مرودشت هنگام ایست و بازرسی خودروهای عبوری در اتوبان مرودشت به اصفهان از دو اتوبوس بازرسی کردند. فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: در بازرسی از این دو اتوبوس291  قوطی قرص مولتی ویتامین جوشان، 130 شیشه شربت ویتامینی نیروزا و  336 لباس خارجی قاچاق کشف و هر دو راننده دستگیر شدند.

شیبانیان خاطرنشان کرد: هر دو اتوبوس به پارکینگ انتقال و صاحبان کالا به همراه کالای مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف 36 هزار لیتر سوخت قاچاق در لار

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان لار 36 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل کشف شد.

فرمانده انتظامی لار در این مورد گفت: در راستای طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران انتظامی این شهرستان به سه کامیون و یک خودرو وانت نیسان مشکوک شدند.

حسین خلیفه عنوان کرد: بلافاصله خودروهای مورد نظر متوقف و در بازرسی‌های صورت گرفته از آنان 36 هزار لیتر گازوییل قاچاق کشف شد.

وی ادامه داد: در این مورد چهار قاچاقچی سوخت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لار گفت: تحقیقات بیشتر در این زمینه همچنان ادامه دارد.

دستگیری عامل فروش اینترنتی داروهای غیرمجاز در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم استان فارس از شناسایی و دستگیری عامل فروش اینترنتی داروهای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

یوسف ملک‌زاده در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتای استان فارس در پایش فضای مجازی، یک وبلاگ اینترنتی را شناسایی که گردانندگان آن با تبلیغات اغوا کننده، کاربران را اغفال و در قبال دریافت وجه مورد نظر داروهای غیرمجاز جنسی و لاغری را برای آنان ارسال می‌کردند.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و پلیسی انجام شده، هویت یکی از عوامل این سایت متخلف ساکن شهر جهرم احراز شد.

ملک‌زاده ادامه داد: با تلاش و پیگیری ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی جهرم، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در منزلش دستگیر و در بازرسی از منزل وی نیز ادله دیجیتالی مرتبط با بزه ارتکابی کشف شد.

این مسئول تصریح کرد: در بررسی یک کیس مکشوفه از این متهم 25 ساله، تعدادی کلیپ و عکس‌های مبتذل  به دست آمد و متهم نیز با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اقرار و علت و انگیزه خود از این کار را رفع نیاز مالی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد.

ملک‌زاده به کسانی که از طریق فضای سایبری اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی دارو کرده و سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کنند، هشدار داد که پلیس به دقت فعالیت‌های مجرمانه را در اینترنت رصد و در راستای تامین امنیت و آسایش کاربران فضاهای مجازی، برخوردهای قانونی را با عاملان اخلال در این فضا به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول