اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار:

18 روستا در بهار زیر پوشش آبفار نیستند

فرماندار بهار گفت: از 68 روستای شهرستان بهار 18 روستا زیر پوشش آبفار نیستند.

18 روستا در بهار زیر پوشش آبفار نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده صبح امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهار با اشاره به اینکه مسئله بهداشت و امنیت غذایی یکی از مسائل مهمی است که رابطه تنگاتنگی با سلامت جامعه و مردم دارد، افزود: همه ما موظفیم نکات بهداشتی و امنیت غذایی را رعایت کنیم چراکه توسعه کشور در گرو سالم افراد است.

وی افزود: ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه در گرو تلاش همگانی و احساس مسئولیت آحاد مردم به خصوص مسئولان دست‌اندرکار است.

فرماندار بهار گفت: توجه به مقوله سلامت، بهداشت عمومی جامعه را به همراه دارد و نگاه جامع‌نگر به حوزه بهداشت عمومی، بهبود کیفیت ارائه خدمات بهداشتی در جامعه را به همراه خواهد داشت.

گلکارزاده با بیان اینکه نگاه به این جلسات، نگاه رفع تکلیف نباشد تصریح کرد: مصوباتی که در جلسه کارگروه‌ها در شهرستان نهایی می شود باید به صورت جدی توسط اعضاء پیگیری شود.

وی خواستار تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از بیماریهای شایع شد و ادامه داد: مراکز بهداشتی و درمانی و همه دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا بهترین شرایط را برای سلامت جامعه مهیا کنند.

فرماندار بهار با تأکید بر بازرسی‌های پیوسته بهداشتی، ادامه داد: فروشندگان مواد غذایی و غذاخوری‌ها باید از لحاظ بهداشتی کنترل شوند تا بتوان از بروز بیماری و آلودگی در سطح جامعه جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به فصل گرما و زمینه‌ساز شدن بسیاری از بیماری‌ها می‌طلبد در بحث جمع‌آوری به موقع و مرتب زباله‌ها و ساماندهی آب‌های سطحی و فاضلاب اقدام جدی صورت بگیرد.

گلکارزاده اضافه کرد: از 68 روستای شهرستان بهار 18 روستا زیر پوشش آبفار نبوده و بقیه زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و در تمام روستاها کلرزنی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در سال 92، 527 مورد حیوان‌گزیدگی در شهرستان بهار گزارش شده است و اتلاف سگ‌های ولگرد در راستای امنیت شهروندان و کمک به کشاورزان را امری مهم و ضروری است.

فرماندار بهار با اشاره به افزایش آمار حیوان‌گزیدگی در شهرستان تصریح کرد: واکسیناسیون هاری برای هر شخص حیوان گزیده باید در پنج تا هفت نوبت انجام شود که برای هر نفر هزینه‌ای بالغ بر 1.5 میلیون تا 2 میلیون تومان بر شبکه بهداشت و بیت‌المال تحمیل می‌کند که می‌تواند در بخش‌های دیگر سلامت هزینه شود.

وی اذعان داشت: با توجه به پرهزینه بودن واکسیناسیون هاری و افزایش بار مالی، خواستار توجه جدی مسئولان امر به خصوص شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مورد اتلاف حیوانات زیان‌بار شد.

گلکارزاده اضافه کرد: وجود کشتارگاه صنعتی دام و طیور مشکلاتی را در شهرستان به وجود آورده و با توجه به اینکه گوشت قرمز و مرغ چندین شهر استان از این کشتارگاه‌ها تأمین می‌شود باید مدیریت کشتارگاه‌ها با محیط زیست و بهداشت همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری پزشکان، ماماها و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی زباله‌های عفونی تولیدی این مراکز توسط پیمانکار بخش خصوصی جمع‌آوری می‌شود، تأکید کرد: در صورتی که برخی از پزشکان و ماماها همکاری لازم در این خصوص را نداشته باشند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش ورزش در سلامت و نشاط روح و جسم انسان، اداره ورزش و جوانان و ادارات مرتبط بر تمام سالن‌ها و اماکن ورزشی نظارت بهداشتی داشته باشند.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول