اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید آمل خبر داد

تقدیم 1000 شهید شهر آمل در دفاع مقدس

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل گفت: شهرستان آمل تعداد یک‌هزار و 29 شهید دارد که بدن پاکشان در 189 گلزار شهدا به خاک سپرده شده است.

تقدیم 1000 شهید شهر آمل در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، احمد سیفیان عمران صبح امروز در همایش بزرگ آزادگان در سایه اتحاد و همدلی اظهار داشت: سالروز ورود نخستین گروه آزادگان در 26 مرداد سال 1369 به میهن‌مان بیانگر خاطرات بسیار زیادی از روزهای پرافتخار مقاومت، دفاع، دلیرمردی و استقامت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل افزود: آزادگان با مقاومت، ایستادگی و تحمل انواع زجر و شکنجه همه سختی‌ها را به جان خریدند تا ما مملکتی آزاد، آباد، مستقل و خوش داشته باشیم.

سیفیان عمران با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته پس از آزادی اسرا چهار آزاده این شهرستان به درجه شهادت نائل شده و 13 نفر دیگر نیز به رحمت خدا رفتند، اذعان داشت: آمل در بین شهرهای مازندران از لحاظ تعداد آزادگان شهرستانی شاخص است.

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آمل، بیشترین مدت زمان اسارت آزادگان آملی را قنبر حیدری با 9 سال و 11 ماه و 26 روز با تحمل رنج و عذاب بعثی‌ها دارد.

سیفیان عمران با اشاره به تعداد شهدای این شهرستان نیز یادآور شد: شهرستان آمل تعداد یک‌هزار و 29 شهید دارد که بدن پاکشان در 189 گلزار شهدا به خاک سپرده شده است.

همچنین شعبانعلی واحدی سرپرست فرماندار ویژه آمل نیز در این همایش اظهار داشت: آزادگان و اسرای جنگ تحمیلی از اسناد بزرگ مظلومیت کشورمان در دفاع مقدس هستند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی نیروی بعثی عراق با حمایت همه ابرقدرت‌ها و در اختیار داشتن به روزترین سلاح‌ها به مبارزه با ایرانی برخاسته بود که به تازگی انقلاب اسلامی آن پیروز شده بود.

واحدی با اعلام اینکه آمل بیشترین سهم‌بری از آزادگان استان مازندران را دارد، گفت: از مجموع 2 هزار و 386 آزاده مازندران 435 نفر آملی هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه 44 هزار نفر از مردم کشورمان در جنگ تحمیلی به اسارت نیروهای بعثی درآمدند، گفت: آزادگان همسنگران و میراث‌داران شهدا هستند و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل در پایان یادآور شد: آرامش، اقتدار، افتخارآفرینی، پیشرفت‌های چشمگیر علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی، نظامی، نانو و دینی کشورمان را مدیون شهدا، ایثارگران و آزادگانی هستیم که در هشت سال دفاع مقدس دست به جانفشانی زدند.

انتهای پیام/86012/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول