اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت نهم و دهم

بیش از 5 هزار متر مربع فضای بهداشتی در دیلم احداث شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: در دولت‌های نهم و دهم 5 هزار و 415 مترمربع فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان دیلم احداث شده است.

بیش از 5 هزار متر مربع فضای بهداشتی در دیلم احداث شد

عبدالحسین ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دیلم افزود: کل اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیلم از سال 84 تا 92 معادل 50 هزار میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات استانی و شهرستانی تامین شده است.

وی بیان داشت: افتتاح فاز اول بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج) با اعتبار 31 هزار میلیون ریال در شهریور 86، توسعه و تجهیز ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی و احداث و نوسازی خانه‌های بهداشت والفجر، بنه خاطر، سیامکان و عامری با اعتبار یکهزار و 500 میلیون ریال از جمله خدمات برتر و شاخص دولت نهم و دهم در این شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت دیلم احداث ساختمان مرکز بهداشتی درمانی شهید حسینی‌زاده امام حسن با اعتبار هفت هزار و 500 میلیون ریال، احداث ساختمان اداری شبکه بهداشت با اعتبار 9 هزار و 500 میلیون ریال، احداث منازل سازمانی 12 واحدی پزشکان در بیمارستان با اعتبار 9 هزار و 220 میلیون ریال و احداث مجتمع انبارهای کالا و دارو با اعتبار 500 میلیون ریال را از دیگر خدمات ارزنده دولت مهرورزی برشمرد.

ناصری به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش میزان مرگ و میر نوزادان که یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی است از 28 و 16 صدم( در هزار تولد زنده) در سال 84 به 9.5 (در هزار تولد زنده) تا پایان سال 91 را یکی از این شاخص‌های مهم عنوان کرد.

ناصری بیان داشت: حفظ شاخص صفر مرگ مادران باردار، کاهش میزان مرگ و میر کودکان زیر یکسال و زیر پنج سال، کاهش میزان بیماری سالک و افزایش شاخص‌های بهداشت محیط در جمعیت روستایی را از دیگر خدمات برجسته دولت‌های نهم و دهم در شهرستان دیلم برشمرد. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم رشد 160 درصدی جذب نیروی انسانی در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان در دولت نهم و دهم(274 نفر تا پایان سال 91) نسبت به سال 84 (112 نفر) را از دیگر شاخص‌های مهم بیان کرد.

انتهای پیام/66006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول