اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد

توزیع غیربهداشتی میوه و تره‌بار در بازار میوه‌فروشان گچساران

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به عرضه میوه و تره‌بار و سبزی در پیاده‌رو و خیابان بازار میوه‌فروشان شهرداری گفت: این کار سبب عدم رعایت موازین بهداشتی و نیز تجمع مواد زائد و حشرات شده است.

توزیع غیربهداشتی میوه و تره‌بار در بازار میوه‌فروشان گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ستار اسدپور امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان همواره با بازدیدهای مستمری از مراکز و فروشگاه‌های تهیه و توزیع مواد غذایی و نیز مراکز و میادین میوه‌و تره‌بار این شهرستان دارد.

وی تصریح کرد: عرضه میوه و تره‌بار و سبزی در بازار میوه‌فروشان شهرداری در پیاده رو و خیابان سبب عدم رعایت موازین بهداشتی و نیز تجمع مواد زائد و حشرات شده است.

اسدپور گفت: مرکز بهداشت وظیفه نظارت و بازدید بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله میوه و تره‌بار را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: فروشندگان و مغازه‌داران باید مواد غذایی را در داخل مغازه عرضه کنند و عرضه مواد غذایی در پیاده‌رو و خیابان نقض رعایت موازین بهداشتی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران عدم رعایت موارد بهداشتی در این زمینه را سبب تجمع حشرات، مگس، نشستن گرد و خاک ناشی از عبور و مرور وسایط نقلیه بر روی آنها عنوان کرد.

اسدپور بیان کرد: در سومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی گچساران، برخی موارد مهم بهداشتی این شهرستان مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مشکلات ناشی از روان‌شدن فاضلاب منازل آپارتمانی پانصد دستگاه در معابر عمومی، مشکل تجمع زباله در کانال وسط شهر دوگنبدان و توزیع قلیان در قهوه‌خانه‌ها از جمله موارد مطرح شده در این زمینه بود.

اسدپور جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مراکز تهیه، توزیع و فروش و مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی و نیز تعیین جایگاه دفن زباله برای روستاهای دیل و لیشتر را از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای سلامت گچساران برشمرد.

راه‌اندازی و آغاز به کار مرکز متادون‌درمانی دولتی در گچساران

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار رسمی مرکز متادون‌درمانی دولتی این شهر و کاهش حجم زیادی از مراجعه به مرکز DIC (کاهش آسیب‌های گذری) ابراز داشت: مرکز متادون‌درمانی دولتی گچساران، آمادگی پذیرش بدون محدودیت مراجعه‌کنندگان را دارد.

اسدپور خاطرنشان کرد: معتادان می‌توانند از خدمات پزشکی، پرستاری، روان‌شناسی و مددکاری در این مرکز بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که مرکز متادون‌درمانی دولتی گچساران در کنار مرکز DIC «کاهش آسیب های گذری» آغاز به کار کرده است، افزود: بیماران پس از شش ماه درمان در مرکز DIC، برای درمان‌های تکمیلی به مرکز متادون‌درمانی انتقال داده می‌شوند.

اسدپور معتقد است راه‌اندازی این مرکز، در ارتقای کمی و کیفی خدمات، پوشش بیشتر معتادان کارتون‌خواب و تزریقی به صورت رایگان و دستیابی به اهداف مورد نظر برای ایجاد جامعه‌ای سالم، نقش مهمی دارد.

به گزارش فارس، متادون نوعی ماده مخدر صناعی است که گیرنده‌های مغز را اشغال کرده و فرد با مصرف این دارو، احساس نیاز به مواد مخدر را از دست می‌دهد.

متادون نشئگی ناشی از مصرف مواد مخدر را ندارد، ترک آن نسبت به مواد مخدر آسان‌تر بوده و فرد معتاد با گذشت مدتی از مصرف این دارو، با نظر پزشک قادر به ترک اعتیاد خواهد بود.

انتهای پیام/82001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول