اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد بوشهر خبر داد

نمونه‌برداری از نخیلات استان بوشهر برای ارائه پروانه تشویقی استاندارد

مدیرکل استاندارد بوشهرگفت: درآستانه فصل برداشت خرما ، بازرسی و نمونه‌برداری از نخیلات استان بوشهر برای ارائه‌ پروانه‌ تشویقی استاندارد انجام شد.

نمونه‌برداری از نخیلات استان بوشهر برای ارائه پروانه تشویقی استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر؛ محمدرحیم بهره‌مند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در آستانه‌ فصل برداشت خرما از نخیلات استان بوشهر، بازرسی و نمونه‌برداری از نخیلات برای صدور پروانه استاندارد تشویقی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شد.

وی گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه‌ مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ایران، کشاورزان و باغدارانی ‌که مایل به دریافت پروانه استاندارد تشویقی هستند، می‌توانند محصول خود را از طریق آزمون میزان باقی‌مانده در آفت‌کش‌ها محک نموده و پس از تکمیل مستندات و قبولی در آزمون مربوطه، پروانه‌ی کاربرد علامت استاندارد تشویقی دریافت کنند.

بهره‌مند افزود: در مرحله اول اجرای این طرح به منظور ترغیب و تشویق باغداران و کشاورزان، رعایت حدود مجاز آفت‌کش‌ها، تولید محصول سالم و ایجاد اطمینان در جامعه، 10 نخلستان که دارای مستندات و مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی بودند، پس از طی ضوابط اجرایی استاندارد به پروانه خواهند رسید.

مدیرکل استاندارد بوشهر با بیان اینکه خرما به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک استان بوشهر است تصریح کرد: با توجه به اینکه خرمای استان بوشهر می‌تواند به عنوان یک برند در سطح دنیا معرفی شود، استاندارد آن اجباری شده است.

وی اظهارداشت: با اجباری شدن استاندارد خرما، خرما برای عرضه در بازار داخلی و خارجی پس از گذشت مراحل ضدعفونی به طریق علمی و صنعتی و بسته‌بندی با کیفیت عالی باید در سردخانه‌های بالای صفر نگهداری شود.

بهره‌مند گفت:در استان بوشهر با بیش از شش میلیون اصله نخل به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده خرما درکشور سالانه بیش از 175 هزار تن خرما تولید و علاوه بر ارسال به استان‌های مختلف، بخشی هم به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

انتهای پیام/66006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول