اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد تعاون زندانیان مازندران:

حرفه‌آموزی زندانیان با هدف ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان مازندران گفت: حرفه‌آموزی زندانیان با هدف ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد.

حرفه‌آموزی زندانیان با هدف ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ذبیح الله موسی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران سابقه فعالیت بنیاد تعاون زندانیان کشور را 65 سال اعلام کرد و اظهار داشت: این بنیاد با هدف حرفه‌آموزی، اشتغال و کمک به وضعیت معیشتی خانواده‌ها زندانیان تشکیل شد.

وی به فعالیت بنیاد تعاون زندانیان در مازندران اشاره کرد و گفت: بنیاد تعاون در مازندران مراکز صنعتی، کشاورزی و دامپروری در اختیار دارد که مددجویان رأی باز در آن مشغول به فعالیت و حرفه‌آموزی هستند.

موسی‌زاده افزود: هم‌اکنون در زندان نور 20 نفر از مددجوبان به دامپروری، 10 نفر از مددجویان در باغ لتاک تنکابن در باغ کیوی و شرکت کود ارگانیک مشغول به پرورش کرم ابریشم و تعدادی از مددجویان نیز در پنبه‌چوله ساری در باغ مرکبات مشغول به فعالیت حرفه‌آموزی هستند.

این مسئول اظهار داشت: سال گذشته یک‌هزار و 255 نفر از زندانیان مددجو در کلاس‌های حرفه‌آموزی که با همت فنی و حرفه‌ای برگزار شد شرکت و از این تعداد 469 نفر گواهینامه فنی و ‌حرفه‌ای اخذ کردند.

وی ادامه داد: زندانیان بعد از آزادی از زندان با مدرک حرفه‌ای خود می‌توانند وام اشتغال دریافت کنند.

موسی‌زاده با بیان اینکه 150 شغل برای حرفه‌آموزی مددجویان زندانی تعریف شده است، تصریح کرد: از این تعداد شغل تعریف شده برای 1300 نفر اشتغال ایجاد شد.

وی حمایت بنیاد تعاون زندانیان را شامل حال خانواده‌های مددجویان دانست و گفت: سال گذشته خانواده زندانیان 120 میلیون تومان عیدی دریافت کردند و با این حمایت‌ها سه مددجوی زندانی از زندان آزاد شدند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان مازندران خاطر نشان کرد: حرفه‌آموزی زندانیان سبب شد تا بسیاری از توانمندی‌های مددجویان کشف و در مسیر درست هدایت شود.

وی افزود: مددجوی مخترعی در مازندران داشتیم که شبکه کابلی را طراحی کرد که هم‌اکنون برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسی‌زاده حرفه‌آموزی مددجویان زندان مازندران را عاملی برای جذب سرمایه‌گذار دانست و ادامه داد: بسیاری از مددجویان رأی باز در مراکز خصوصی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار بنیاد تعاون به صورت خودجوش تامین می‌شود، گفت: بخشی از اعتبارات ما از طریق اجاره اماکنی که در اختیار داریم اجاره و نیز فروشگاه‌های داخل زندان بخش دیگری از نیازهای مالی بنیاد تعاون را تامین می‌کند.

موسی‌زاده افزود: 20 درصد حقوق مددجویان برای اشتغال‌زایی زندانیان صرف می‌شود.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان مازندران تعداد مددجویان مشغول به کار را در سال گذشته یک‌هزار و 380 نفر دانست و گفت: مقرر شد تا پایان امسال 750 نفر به مددجویان سال گذشته اضافه شوند که در سه ماهه نخست سال جاری 193 نفر آن محقق شد.

وی در این نشست رسانه‌ای با اعلام اینکه درخواست ما این است نگاه جامعه نسبت به زندانیان آزاد شده دافعانه نباشد، تصریح کرد: انتظار ما این است تا مددجویان با حرفه‌هایی که آموختند به عنوان نیروی کار در خارج از زندان به حرفه خود ادامه دهند.

انتهای پیام/86006/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول