اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند خبر داد

افزایش 33 لیتری ظرفیت تامین آب بیرجند

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند با بیان اینکه چاه شماره 9 بیرجند در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: با آغاز بهره‌برداری از این چاه، افزایش 33 لیتری توان تولید آب در این شهر را داریم.

افزایش 33 لیتری ظرفیت تامین آب بیرجند

مجید محمدنژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، به اهداف بهره‌برداری از این چاه اشاره و اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف آب در فصل تابستان و در راستای تامین آب شرب شهروندان چاه شماره 9 وارد مدار بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه چاه شماره 9 علی‌آباد در محدوده منطقه شن‌شوئی شهرداری واقع شده و خارج از مدار بهره‌برداری بوده، تصریح کرد: این مجموعه نسبت به جابه‌جایی، حفر و تجهیز چاه مذکور اقدام کرده و در حال حاضر وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند به جزئیات این پروژه اشاره کرد و افزود: علاوه بر حفر و تجهیز چاه با لوله‌های جدار UPVC اجرای خط انتقال ساخت اتاقک سر چاهی و تملک حریم چاه با اعتباری حدود 2 میلیارد و 180 میلیون ریال نیز انجام شده است.

محمدنژاد یادآور شد: چاه شماره 9 علی‌آباد دارای دبی 33 لیتر در ثانیه است که افزودن این رقم به توان تولید آب شهرستان بیرجند مشکل تامین آب شهروندان در فصل گرما و پرمصرف سال را مرتفع می‌کند.

وی از شهروندان خواست که نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب در فصل تابستان داشته باشند تا با مشکل قطعی آب مواجه نشویم.

مدیر امور آب و فاضلاب بیرجند ادامه داد: رعایت نکاتی ساده می‌‌تواند تاثیر مستقیمی در صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشد که از این روش‌ها می‌توان به آبیاری قطره‌ای باغچه‌ها، عدم شستشوی ماشین یا حیاط منزل با آب تصفیه ‌شده و استفاده از شیرهای کاهنده مصرف اشاره کرد.

انتهای پیام/69004/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول