اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان اصفهان:

روند کاهش مصرف آب با کاهش دما/ استفاده کارواش‌ها از آب تصفیه منع قانونی ندارد

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با کاهش دما میزان مصرف آب در استان اصفهان کاهش پیدا می‌کند و به دلیل نبود چاه آب در سطح استان به کارواش‌ها مجوز استفاده از آب شرب داده می‌شود.

روند کاهش مصرف آب با کاهش دما/ استفاده کارواش‌ها از آب تصفیه منع قانونی ندارد

مجتبی قبادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بی‌سابقه بودن گرمای هوا در تابستان امسال و بالا رفتن مصرف آب اظهار داشت: با افزایش دما مصرف آب شرب نیز افزایش یافته به طوری که شاهد برهم خوردن تعادل مصرف با تولید آب هستیم.

وی ادامه داد: در تیر و مرداد سال گذشته تنها سه روز شاهد افزایش دما و رسیدن به مرز 40 درجه سانتی‌گراد بودیم این در حالی است که امسال به مدت 10 روز شاهد دمای 42 درجه و پایداری گرما در طول روز هستیم که سبب افزایش مصرف آب و افت فشار در مناطق مختلف هستیم.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان اصفهان با توجه به پایان یافتن ماه مبارک رمضان و روند کاهش دمای هوا عنوان کرد: در ماه رمضان با کاهش ساعات ادارات و نیاز بیش‌تر مردم به کولر و استحمام شاهد مصرف بیش‌تر آب و نامتعادل شدن مصرف و تولید آب شدیم که با پایان یافتن ماه رمضان و روند کاهش دما مصرف آب نیز کاهش یافته است.

این مسئول با اشاره به منابع تامین آب تاکید کرد: آب شرب تنها از طریق رودخانه زاینده رود و تصفیه خانه و منابع چاهی موجود در استان اصفهان است.

قبادیان ادامه داد: در طول تابستان میزان مصرف 1.6 برابر میزان متوسط سالانه است که با نزدیک شدن به فصل پاییز این میزان کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش ادره آب استان بالغ بر 4 میلیون نفر است که شامل مراکز عمومی و اداری، تجاری و خدماتی و سایر مصارف است.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان اصفهان میزان مصرف را بیش‌ از تولید دانست و متذکر شد: میزان مصرف در طول روز 13 تا 14 متر مکعب در ثانیه است در حالی که حداکثر میزان تولید آب در تصفیه خانه 12.5 متر مکعب در ثانیه است که برای اضافه مصرف آب از منابع و  چاه‌های محلی استفاده می‌شود.

* استفاده کارواش‌ها از آب شرب منع قانونی ندارد

وی در واکنش به استفاده برخی از کارواش‌های استان از آب شرب تاکید کرد: کارواش‌های موجود در سطح شهر با توجه به نبود چاه و نداشتن منع قانونی، از آب شرب استفاده می‌کنند.

قبادیان با اشاره به کمبود آب شرب اذعان داشت: به ازای هر ماشین 300 لیتر آب در شستشوی خانگی مصرف می‌شود در حالی که در کارواش‌ها حداکثر 50 لیتر آب برای شستشوی هر ماشین مصرف می‌شود که بهینه‌تر و به صرفه‌تر است.

انتهای پیام/63015/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول