اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب همدان:

آب مشترکان پرمصرف 2 ماه قطع می‌شود / خرابی 2 درصد کنتور مشترکان آب

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب همدان گفت: مشرکان پرمصرف برای هر دوره شناسایی و انشعاب آنها در بار نخست چند روز و در صورت تکرار به مدت دو ماه قطع می‌شود.

آب مشترکان پرمصرف 2 ماه قطع می‌شود / خرابی 2 درصد کنتور مشترکان آب

سعید عبدالله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه امسال دو درصد به تعداد مشترکان آب و فاضلاب اضافه شده است، افزود: در چهار ماه امسال 2 هزار و 600 مشترک به مشترکان آبفا اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه دو درصد از کنتورهای مشترکان آب خراب است، یادآور شد: صورتحساب‌ مشترکان آبفا بر اساس میانگین مصرف قبض ماه‌های قبل آنها صادر می‌شود.

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب همدان با اشاره به روند رو به رشد پرداخت غیر حضوری قبوض توسط شهروندان همدانی بیان داشت: پرداخت صورتحساب‌ها به صورت الکترونیکی در شهر همدان به 85 درصد رسیده و تنها 15 درصد به صورت حضوری قبوض را پرداخت می‌کنند. 

*6 درصد مشترکان آب همدان بیش از 35 متر مکعب آب مصرف می‌کنند 

وی در ارتباط با مصرف مشریان آبفا نیز خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال هفت درصد از مشتریان کمتر از پنج متر مکعب، 17 درصد مشترکان بین پنج تا 10 متر مکعب، 29 درصد مشترکان بین 10 تا 15، 24 درصد مشترکان بین 15 تا 20، 12 درصد مشترکان بین 20 تا 25، 6 درصد مشترکان بین 25 تا 30 و 6 درصد نیز بیش از 35 متر مکعب آب مصرف می‌کنند.

عبدالله‌زاده با اشاره به چگونگی محاسبه آب‌بهای مشترکان اظهار کرد: با توجه به اینکه تعرفه‌ها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود هر عددی که بیش از الگوی مصرف باشد به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: الگوی مصرف در همدان 18 متر مکعب است که با بالارفتن هر طبقه مصرفی نرخ آب نیز بر ان اساس محاسبه می‌شود.

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب همدان در ارتباط با ترکیب مصرف مشتریان نیز بیان داشت: 89 درصد مصرف آب شرب در استان در بخش مسکونی است که از نظر تعداد 93 درصد مشترکان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هفت درصد مشترکان آبفا غیر خانگی هستند که این مشترکان 10 درصد آب را مصرف می‌کنند.

*مشترکان پرمصرف شناسایی می‌شوند

عبدالله‌‍زاده متوسط مصرف آب برای هر واحد مسکونی در شهر همدان تا پایان تیرماه را 16 متر مکعب در ماه دانست و گفت: مشترکان پرمصرف برای هر دوره شناسایی و انشعاب آنها قطع می‌شود.

وی با اشاره به قطعی آب یک هزار و 500 مشترک آبفا و اخذ تعهد برای کاهش مصرف اذعان کرد: اگر این مشترکان دوره بعد نیز مصرف بالایی داشته باشند، برای مدت دو ماه انشعاب آنها قطع می‌شود.

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه در بخش مشترکان غیر خانگی موضوع ظرفیت قراردادی داریم، اظهار کرد: با هماهنگی فرماندار همدان قرار شد نسبت به قطع انشعاب لیست ارسالی از سوی فرمانداری به آبفا اقدام شود.

وی تصریح کرد: ادارات با در اختیار گذاشتن چاه‌های خود همکاری لازم را با آبفا داشتند، اما تاکنون به علت نداشتن کیفیت لازم آب چاه‌ها نتوانستیم برای آب شرب از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول