اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور نهادینه کردن تولید محصول سالم صورت می‌گیرد

صدور گواهی استاندارد تشویقی به تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از صدور گواهی استاندارد تشویقی به تولیدکنندگان محصول سالم این استان خبر داد و گفت: هدف از تولید محصول سالم تأمین سلامت افراد جامعه و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است.

صدور گواهی استاندارد تشویقی به تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی

منور صفایی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های اجرایی واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در راستای تولید محصول سالم و ارگانیک در استان صورت گرفته است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، تعداد ناظران گیاه‌پزشکی در سال جاری را 95 نفر عنوان کرد.

صفایی‌نیا اذعان کرد: سیاست سازمان جهاد کشاورزی تولید محصول سالم با حداقل استفاده از مواد شیمیایی بوده که محصولات سالم استان از نوع مرکبات سیب‌، انار، گوجه و ذرت در حال انجام بوده و تاکنون 160 هکتار از محصولات سیب منطقه کاکان شهرستان بویراحمد تحت یک برنامه مدون تولید سالم داشته، است.

وی با ابراز خرسندی از عملیات صورت گرفته در راستای تولید محصول سالم در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: طی دو سال گذشته فعالیت‌های قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

این مسئول کشاورزی، باغات انار گچساران و منطقه کوشک بویراحمد را به عنوان بخش دیگری از پایلوت‌های اساسی محصول سالم عنوان کرد و گفت: عمده فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش انجام مبارزه بیولوژیک و استفاده از حشرات مفید علیه آفات است.

صفایی‌نیا ابراز کرد: محصولات تولیدی توسط اداره کل استاندارد نمونه‌برداری می‌شود و در جهت محصول عاری از سموم گواهی استاندارد تشویقی صادر می‌شود که هدف اصلی از تولید محصول سالم تامین سلامت افراد جامعه و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، عمده مشکلات پیش‌روی این واحد را نبود زیرساخت‌های لازم از جمله سموم و کودهای بیولوژیک عنوان کرد و گفت: عدم آگاهی کشاورزان و پذیرش مواد غیر شیمیایی و عدم بازار رسانی ویژه تولید محصولات سالم دیگر مشکلات پیش‌روی این واحد است.

صفایی‌نیا در پایان عدم وجود فرهنگ مصرف تولید سالم به جای تولیدات معمولی با قیمت بالاتر در کهگیلویه و بویراحمد را دیگر مشکلات واحد حفظ نباتات این استان عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول