اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد لرستان:

طالبی لرستان گواهینامه محصول اورگانیک گرفت

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان گفت: طالبی لرستان از بین 85 پرونده محصول لرستان گواهینامه محصول دارای حداقل سموم را گرفت.

طالبی لرستان گواهینامه محصول اورگانیک گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد‌رضا واعظی‌پور ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی لرستان در محل استانداری لرستان گفت: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور نخستین گواهینامه محصول دارای حداقل سموم برای محصول طالبی تولید شده در لرستان را صادر کرد.

وی با بیان اینکه هر محصول کشاورزی دارای حداقل سموم کشاورزی است، گفت: گواهینامه محصول دارای حداقل سموم برای محصول طالبی لرستان امروز به استان ارسال شده که این حاکی از ظرفیت استان برای تولید محصولات کشاورزی اورگانیک است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان گفت: این محصول از بین 85 پرونده محصولی در لرستان انتخاب شده مابقی محصولات در حال گرفتن مجوز هستند.

وی افزود: این محصول باعث شده که کشاورزان لرستانی بیشتر توجه به سلامت محصول داشته باشند.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای ارزیابی‌های غیر رسمی، لرستان توانسته رتبه‌ اول تولید محصولات اورگانیک را به خود اختصاص دهد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم، در برنامه‌ پنجم تولید این محصولات را از 15 درصد کنونی به 25 درصد افزایش دهیم.

اسحاق طاهری‌مقدم با تأکید بر اینکه در همین زمینه فعالیت‌های مفیدی صورت گرفته تا تحقق این امر را ممکن سازد، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم دست‌اندازی استان‌های دیگر به زمین‌های کشاورزی لرستان و تلاش برای افزایش محصول است که راهکار آن را در افزایش غیرمجاز کودهای شیمیایی می‌بینند و به این واسطه سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند که در این زمینه هم کارهایی صورت گرفته که یکی از آن‌ها برچسب گواهی سلامت محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 15 درصد از محصولات لرستان اورگانیک تولید می‌شوند.

وی افزود: استان لرستان تنها استانی است که زمینه تولیدات محصولات اورگانیک را دارد.

در این جلسه طرح سلامت روانی در لرستان تصویب شد.

انتهای پیام/2304/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول