اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل خبر داد

تولید دو میلیون قطعه ماهیان زینتی در اردبیل

مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: امسال با رشد 1.5 تا دو برابری میزان تولید ماهیان زینتی در استان اردبیل این تولید به بیش از دو میلیون قطعه می‌رسد.

تولید دو میلیون قطعه ماهیان زینتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های آبزی‌پروری مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ استعداد آبزی‌پروری استان اردبیل به ویژه ماهیان زینتی بسیار غنی و قابل توجه است به طوریکه ما امسال تلاش می‌کنیم تا تولید یک میلیون قطعه‌ای خود در سال گذشته را به بیش از 1.5 تا دو میلیون قطعه برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد در سالیان آتی با توجه به استعداد منطقه تولید ماهیان زینتی تا 20 میلیون قطعه قابل افزایش است که امیدواریم این تکثیر و تولید به معنای واقعی اتفاق بیفتد.

واعظی به استقبال بیکاران منطقه و همچنین افراد توانمند در راه‌اندازی مجموعه‌های پرورش آبزیان به ویژه ماهیان زینتی اشاره کرد و افزود: در 70 متر مربع فضا می‌توان بیش از 100 هزار قطعه ماهیان زینتی تولید و پرورش داد که این خود زمینه اشتغالزایی دو نفر را در فضای یاد شده فراهم می‌آورد.

این مسئول به وجود منابع آبی متعدد در استان و توجه به تولیدات آبزیان سردابی و گرمابی اشاره کرد و ادامه داد: برای رونق این صنعت و توسعه روزافزون ما به حمایت‌های جدی از پرورش‌دهندگان اهتمام داشتیم به طوریکه پرداخت تسهیلات در این زمینه جز دستور کارها و اولویت‌های اصلی و اساسی بوده است.

وی تصریح کرد: شهرستان مشگین‌شهر از مناطق مستعد برای پرورش آبزیان است به طوریکه 300 هزار قطعه از ماهیان زینتی استان در این منطقه تولید شده و روانه بازار سایر مناطق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل شیلات و آبزیان استان به درآمدزایی مناسب این اقدام و توجه به تولید و پرورش آبزیان اشاره کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود با توجه به تخصیص منابع اعتباری توسعه بخش کشاورزی این صنعت مورد توجه قرار گرفته و بیش از گذشته توان آبی استان در تولید این ماهیان مورد اهتمام باشد.

انتهای پیام/62004/ک20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول