اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران مطرح کرد

برداشت لایه‌ای ماهیان گرمابی در مازندران

معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران از برداشت لایه‌ای ماهیان گرمابی در استان خبر داد.

برداشت لایه‌ای ماهیان گرمابی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، ولی‌الله محمدزاده گفت: ارتقای بهره‌وری مبتنی بر اصول فنی و کارشناسی یکی از مهم‌ترین ارکان تولید پایدار و متوازن آبزی‌پروری با رویکرد اقتصادی است.

وی با اشاره به ریزش لایه‌ای بچه ماهی در آب‌بندان‌ها و مزارع پرورش ماهیان گرمابی توسط پرورش‌دهندگان ماهیان گرمابی مازندران در سال جاری اظهار داشت: این اقدام فرصتی فراهم کرده تا بتوان در طول دوره پرورش نسبت به برداشت لایه‌ای ماهی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه تا نیمه مرداد ماه سال‌جاری 2 هزار و 670 تن انواع ماهیان گرمابی به ارزش ریالی 200 میلیارد ریال به صورت لایه‌ای برداشت و به بازار مصرف عرضه شد، خاطر نشان کرد: بیشترین صید لایه‌ای از شهرستان ساری به میزان یک‌هزار و 160 تن و بقیه از شهرستان‌های قائمشهر، بابل، آمل، بابلسر و بهشهر بوده است.

معاون آبزی‌پروری شیلات مازندران افزود: در برداشت لایه‌ای بخشی از ماهیانی که دارای وزن بیشتر و از بازارپسندی لازم برخوردارند صید و به بازار عرضه می‌شوند پس محیط پرورش برای سایر ماهیان موجود در مزرعه مناسب‌تر می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود 20 درصد از تولید کپورماهیان در آب‌بندان‌ها از محل برداشت صید لایه‌ای محقق شود.

وی استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌های آبزی‌پروری در قالب افزایش تولید در واحد سطح و ارتقای رقم تولید نهایی در واحد سطح را یکی از مهم‌ترین مزایای برداشت لایه‌ای ماهیان گرمابی دانست.

وی افزود: کنترل تلفات تابستانه ماهیان با کاهش تراکم و تقلیل بیومس موجود و مهار عوامل محیطی ایجاد بیماری، عرضه ماهی در طول سال به بازار مصرف و ترویج فرهنگ آبزی‌پروری به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان، ارتقای کیفی محصول تولیدی به دلیل ارتقای بهبود مدیریت تولید در برداشت لایه‌ای و افزایش درآمد اقتصادی ناشی از افزایش تولید در واحد سطح که منجر به پایداری تولید آبزیان پرورشی می‌شود از دیگر مزایای برداشت لایه‌ای ماهیان گرمابی است.

انتهای پیام/2296/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول