اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل فصل تخم‌ریزی اجرایی شد

ممنوعیت 45 روزه صید میش ماهی در آب‌های هرمزگان

رئیس اداره امور صید شیلات هرمزگان، از آغاز ممنوعیت 45 روزه صید میش ماهی با توجه فصل تخم ریزی و تولید مثل این گونه در آبهای استان هرمزگان خبر داد.

ممنوعیت 45 روزه صید میش ماهی در آب‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی با بیان اینکه ممنوعیت صید میش ماهی از 15 مرداد ماه جاری آغاز شده و تا 31 شهریور ماه ادامه دارد اظهار داشت: شیلات هرمزگان برای حفظ ذخایر آبزیان و صید پایدار اقدام به ممنوع کردن صید گونه‌های مختلف در زمان تولید مثل و زاد و ولد آنها می‌کند که این مهم بر اساس مطالعات علمی و پژوهشی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از صیادان و تعاونی‌ها خواست تا با رعایت بازه زمانی ممنوعیت صید شیلات هرمزگان در حفظ ذخایر و رسیدن به صید پایدار یاری کنند.

بارانی با بیان اینکه این اقدام به ‌منظور صیانت از منابع آبی و ماهیان همه ساله در فصول تخم‌ریزی صورت می‌گیرد تصریح کرد: حفاظت و بهره‌‌وری مناسب از منابع طبیعی و خدادادی وظیفه‌ای همگانی است و سهل‌انگاری در این امر موجب به خطر افتادن نسل آبزیان خواهد شد.

رئیس اداره امور صید شیلات هرمزگان گفت: به منظور بهبود حفظ ذخایر آبزی و منابع طبیعی خدادادی و جلوگیری از صید غیر مجاز، تمامی اهالی و مردم شریف استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره‌های مرتبط در اداره شیلات هرمزگان و یا معاونت صید و یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات اطلاع دهند.

انتهای پیام/88001/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول