اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

حمایت از «پرورش ماهیان خاویاری در قفس» در سدهای آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه نهادینه کردن استفاده بهینه از منابع موجود در بخش کشاورزی، پرورش «ماهیان خاویاری در قفس» در دریاچه سدهای استان با حمایت از سرمایه‌گذاران اجرا می‌شود.

حمایت از «پرورش ماهیان خاویاری در قفس» در سدهای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، مسعود محمدیان صبح امروز در بازدید از محل پرورش ماهیان خاویاری در قفس در مرند با اظهار این مطلب که ماهیان خاویاری از منابع تجدید شونده هستند که نیاز به فضای گسترده نداشته و می‌توان هویت ایران را در بازارهای جهانی در ارائه این محصول احیا کرد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته سالانه بیش از 90 درصد خاویار جهان از دریای خزر تامین می‌شد که در حال حاضر به دلیل فشار صید کشورهای حاشیه دریای خزر و مسائل اکولوژیکی ذخایر آن صدمه دیده و در راستای تامین خاویار، برای اولین بار پرورش آن در قفس در آذربایجان‌شرقی آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان در توسعه پرورش ماهیان خاویاری در قفس در دریاچه پشت سدهای استان افزود: از سال 90 پایلوت پرورش فیل ماهی از ماهیان خاویاری در قفس در سد ارسباران کلیبر عملیاتی شده است.

محمدیان ادامه داد: در زمینه استفاده بهینه از امکانات موجود در بخش کشاورزی، پرورش فیل ماهی خاویاری در قفس توسط مدیریت شیلات به صورت پایلوت در دریاچه پشت سد ارسباران، با یک هزار قطعه ماهی یکصد گرمی آغاز شد و با حداقل تلفات در طول دوره 305 روزه، وزن این ماهیان به طور متوسط به بیش از شش کیلوگرم رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، با اشاره به اینکه توجه به توسعه پرورش ماهیان خاویاری در آب‌های داخلی و دریاچه پشت سدها، نه تنها گونه‌های پرورشی آن را در استان افزایش خواهد داد، بلکه باب جدیدی خصوصاً در حاشیه رودخانه ارس که این ماهیان در زمان‌های گذشته بومی این رودخانه از طریق دریای خزر بوده‌اند بازکرده و موجبات رونق بیش از پیش بخش کشاورزی را در پرورش ماهیان خاویاری به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول