اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه‌فرهنگ دولت‌آباد خبر داد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی بافت فرش و تابلو فرش در خانه‌فرهنگ دولت‌آباد

رئیس خانه‌فرهنگ دولت‌آباد گفت: این مجموعه در راستای ترویج و احیای صنایع دستی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی بانوان در رشته‌های کله‌کشی و سوف، نقشه‌خوانی، گلاوتن بافی، بافت فرش، تابلو فرش و چهره‌بافی کرده است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی بافت فرش و تابلو فرش در خانه‌فرهنگ دولت‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، خانه فرهنگ دولت‌آباد در راستای آموزش راه‌های ساده کسب و کار ترویج و احیای صنایع دستی، پاسخ به نیاز اشتغال در منزل، توسعه خوداشتغالی، کارآفرینی، حمایت از بانوان، توانمند‌سازی اقتصادی آنها و ارج نهادن به جایگاه قالی در هنر ایران «کارگاه آموزش قالیبافی بانوان» را برگزار می‌کند.

رئیس خانه‌فرهنگ دولت‌آباد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این ارتباط اظهار داشت: برای حفظ و گسترش و ارج‌نهادن به هنرهای اصیل ایران، کارگاه‌های قالیبافی بانوان در این مرکز راه‌اندازی شده است.

حسن حقانی اظهار داشت: هنر فرشبافی و قالیبافی از هنرهای شناخته و بومی ایرانی است که پشتوانه 2 هزار ساله را در ایران دارد ولی متأسفانه اینگونه صنایع رفته رفته در ایران کمرنگ شده است امیدواریم که با ایجاد این کارگاه‌های آموزشی زمینه رشد و بالندگی هنر قالیبافی فراهم شود و بانوان با فراگیری این هنر زمینه اشتغالزایی خود را ایجاد کنند و نیز بتوانند در کنار کارهای خانه و تربیت فرزندان خود در فعالیت‌های اقتصادی سهیم باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این کارگاه‌های آموزشی در ستوه مختلف برگزار می‌شود تصریح کرد: در این کارگاه‌ها کله‌کشی و سوف، نقشه‌خوانی، عیب‌یابی، گلاوتن بافی، مرصع‌بافی و شگرد با سوف، بافت فرش، تابلو فرش، چهره بافی و ... آموزش داده می‌شود.

رئیس خانه فرهنگ دولت‌آباد خاطر نشان کرد: هنرجویان پس از اتمام دوره‌های آموزشی جهت اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای به این سازمان معرفی می‌شود که پس از گذراندن این آزمون جهت دریافت کارت عضویت در اتحادیه قالیبافی از طریق خانه فرهنگ به این اتحادیه معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: قالیبافان در این کارگاه‌ها به این سازمان بیمه تأمین اجتماعی معرفی می‌شود و زیر پوشش بیمه هنرمندان قرار می‌گیرند و نیز در هنگام بازنشستگی (10 سال سابقه بافندگی) از مزایای این بیمه برخوردار می‌شوند.

حقانی با بیان اینکه برگزاری چنین دوره‌هایی تأثیر فراوانی در راستای توانمند‌سازی به اقتصاد بانوان دارد اعلام کرد: اعضاء کارگاه قالیبافی پس از طی مراحل ذکر شده برای دریافت وام خوداشتغالی در زمینه قالیبافی به صندوق مهر امام رضا معرفی می‌شوند.

رئیس خانه فرهنگ دولت‌آباد در پایان تصریح کرد: روی آوردن زنان به کارگاه‌های هنری دارای ارزش‌ها و جنبه‌های مهمی است چرا که هم اوقات فراغت آنها پر می‌شود و هم زمینه اشتغال خود را فراهم می‌کند.

این گزارش حاکی است؛ علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به خانه فرهنگ دولت‌آباد واقع در شهرری، فلکه اول دوم‌آباد، خیابان دهخدا، شهرک وحدت، کوچه شهید رمضان، کوچه پنجم، شماره 50 مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول