اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خبر داد

برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرش دستباف خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: نخستین دوره کارگاه‌های آموزشی تخصصی فرش دستباف استان به همت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی برگزار شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرش دستباف خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، محمدرضا باقری اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه 2 روزه، ارتقای دانش فنی تولیدکنندگان پیشگام فرش و تحول در امر تولید این محصول در خراسان شمالی است.

وی افزود: در این دوره 60 نفر از بافندگان و فعالان که به نوعی توانایی ایجاد تحول و تغییر در صنعت فرش استان را دارند در سه رشته آموزش رنگرزی الیاف طبیعی، آموزش چله‌کشی و بافته‌های هنری و نیز آشنایی با نرم افزارهای طراحی فرش حضور دارند که جدیدترین فنون را به صورت تئوری و علمی فرا می‌گیرند.

عبدالله احراری مدرس فرش اظهار کرد: این دوره آموزشی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی برای شرکت کنندگان به صورت رایگان برگزار شد.

وی از حضور استاد مطرح حجم بافی کشور «علی ذریه حبیب تبریزی» بافنده فرش حجمی کعبه در این کارگاه خبر داد و گفت: با حضور این استاد ارزشمند، جهش چشمگیری در هنر بافندگی و صنعت فرش خراسان شمالی ایجاد می‌شود.

احراری با اشاره به انگشت شمار بودن طراحان فرش در خراسان شمالی تصریح کرد: آز آنجا که آشنایی بافندگان استان ما به دانش نوین و تکنولوژی جدید بسیار ضعیف است برگزاری این دوره‌ها یکی از واجبات به شمار می‌رفت.

به گزارش فارس، در مراسم اختتامیه این دوره‌های آموزشی، حاضران از سطح برگزاری و کیفیت مطلوب آن ابراز رضایت کرده و خواستار تداوم برنامه‌های حاضر شدند.

انتهای پیام/63002/صا /پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول