اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس:

وزیر صنعت قول داده صدای بخش خصوصی را بشنود

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: قرار است وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترکی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن، مشکلات و دغدغه‌های صنعتگران و تولید‌کنندگان را بشنود و با سیاست عدالت‌گونه استان‌های مختلف را در توسعه و پیشرفت صنعتی یاری کند.

وزیر صنعت قول داده صدای بخش خصوصی را بشنود

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به رای اعتماد مجلس به 15 وزیر و بلاتکلیف ماندن وزرای سه وزارتخانه دولت در تصمیمی عاقلانه به سرعت سرپرستی‌ها را تعیین کرد تا کارها بر زمین نماند که امیدواریم ظرف یک ماه آینده وزرای پیشنهادی با در نظر گرفتن برجستگی‌های دولت امید و تدبیر و شیوه اعتدالی انتخاب شده و برای گرفتن رای اعتماد به مجلس فرستاده شود.

وی با ابراز خرسندی از انتصاب برخی از معاونان رئیس جمهور به ویژه نجفی در سمت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: قطعاً‌ رئیس جمهور اجازه نخواهد داد این سازمان به مانند دوره قبل میدان تاخت و تاز عده‌ای با مقاصد سیاسی، حزبی و گروهی باشد و حضور نجفی با سابقه طولانی در سازمان میراث فرهنگی می‌تواند یک حرکت علاج‌بخش در پیشبرد امور این حوزه باشد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص تفکیک برخی از وزارتخانه‌ها که در مجلس مطرح شده و همچنین احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه در کشور یادآور شد: ما نیز معتقدیم مسئولیت وزارتخانه‌های مهم و حساسی همچون صنایع و معادن و بازرگانی،‌ مسکن و شهرسازی و راه از هم جدا شده و وزرای مربوط بتوانند به صورت تخصصی اقدامات اساسی و زیر‌بنایی را انجام دهند.

پیرموذن با ابراز خرسندی از اهتمام رئیس جمهور مبنی بر تغییر رئیس بانک مرکزی گفت: عملکرد و سیاست‌های بانک مرکزی در سال‌های اخیر مغایرتی با اصل برنامه پنجم توسعه داشته و بانک مرکزی در سال‌های اخیر با بخشنامه‌های متعدد خود سبب شده بود تا طرح‌های زود‌بازده قابل اجرا نباشد در صورتی که اکثر معوقات واحدهای تولیدی از محل بندهای دیگر بوده است.

وی تصریح کرد: در نتیجه بانک مرکزی با این تصمیم خود سبب شد تا هیچ واحد تولیدی نتواند از امتیازات ماده 29 بهره‌مند شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن محلس افزود: قرار است وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت تا زمانی که این دو مجموعه از هم تفکیک نشده‌اند به خواسته‌ها و مطالبات بخش خصوصی توجه کرده و به معنای واقعی صدای این بخش را به درستی بشنود.

پیرموذن ادامه داد: قرار است وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترکی که با اعضای کمیسیون صنایع و معادن خواهد داشت مشکلات و دغدغه‌های صنعتگران و تولید‌کنندگان را بشنود و با سیاست عدالت‌گونه در توزیع امکانات سعی کند استان‌های مختلف را در توسعه و پیشرفت صنعتی یاری کند.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: اگر توزیع امکانات و تسهیلات در کشور بر پایه جمعیت صورت گیرد در آن صورت رشد صنایع در استان اردبیل باید 1.5 درصد باشد در حالی که در صنعت سهم این استان کمتر از 0.5 درصد است.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول