اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برنامه سلامت کودکان شبکه بهداشت و درمان دیلم مطرح کرد

باور غلط مادران در مورد بر هم خوردن تناسب اندام به دلیل شیردهی

مسئول برنامه سلامت کودکان شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: باور غلط مادر در خصوص بر هم خوردن تناسب اندام خود در صورت شیردهی به کودک و علاقه مادران و اطرافیان به داشتن فرزند چاق و تپل از دیگر باورهای غلط شیردهی در بین مادران است.

باور غلط مادران در مورد بر هم خوردن تناسب اندام به دلیل شیردهی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مژگان حمیدی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی باورهای غلط شیردهی در شهرستان دیلم گفت: باورهایی مثل عدم وزن‌گیری کودکی که با شیر مادر تغذیه می‌کند، به دلیل زود هضم بودن شیر مادر و دفع سریع شیر یا اینکه کودک شیرمادرخوار خیلی زود گرسنه می‌شود ولی با مصرف شیر خشک ساکت می‌شود و مدت طولانی به خواب می‌رود از جمله باورهای غلط در بین مادران است.

حمیدی افزود: باور غلط مادر در خصوص بر هم خوردن تناسب اندام خود در صورت شیردهی به کودک و  علاقه مادران و اطرافیان به داشتن فرزند چاق و تپل از دیگر باورهای غلط شیردهی در بین مادران است.

وی بیان داشت: عدم تجربه مادران و آگاهی ناکافی آنها در خصوص نحوه تغذیه کودک خود مانند استفاده از مواد متفرقه و تایید نشده از نظر پزشکی از جمله مشکلات تغذیه انحصاری با شیر مادر است.

در ادامه این نشست باورهای غلط شهرستان به تفکیک هر مرکز بهداشتی درمانی به صورت بحث گروهی انجام شد و نتیجه مطلوبی در زمینه رفع این باورها و مشکلات به دست آمد.

در جلسه‌ای با حضور کارشناسان و کاردان سلامت خانواده و ماماهای شبکه و مراکز بهداشتی درمانی باورهای غلط شیردهی در شهرستان دیلم بررسی شد.

انتهای پیام/66006/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول