اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دومینوی تارمیتا بر سکوی قهرمانی خراسان جنوبی ایستاد

دیوار دومینوی تیم تارمیتا که بعد از 14 ساعت تلاش خستگی‌ناپذیر چیده شده بود، فقط چهار ثانیه فرو ریختنش زمان برد و بر سکوی قهرمانی مسابقات استانی ایستاد و پرونده مسابقات استانی دومینوی خراسان جنوبی بسته شد.

دومینوی تارمیتا بر سکوی قهرمانی خراسان جنوبی ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یکی از سرگرمی‌های بسیار مفید چیدن دیوار دومینو است، این بازی سبب تمرکز فکر و به کار انداختن قوای فکری می‌شود.

دومینو یکی از بازی‌های مسحورکننده است که افراد می‌توانند ساعت‌ها به این سرگرمی شگفت‌انگیز بپردازند.

شخص با بهره‌برداری از قوای فکری، دقت در نگاه و کنترل ذهن خود فضایی را ایجاد کند که او را به آرامش روحی و روانی می‌رساند.

بازی دومینو سن نمی‌شناسد و تحصیلات نیز تاثیری در آن ندارد و ورزشی گروهی است که سبب رشد روابط اجتماعی شده و روحیه همکاری را در بین افراد جامعه به حد اعلا می‌رساند.

شهرداری‌ها که یکی از مهم‎ترین اهدافشان‌ اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرها است، گاهی نیز در کنار سرویس‌دهی خدماتی برنامه‌های تفریحی را برای شهروندان دارند.

در دیار فرهنگ و اندیشه، این روزها شاهد برگزاری دومین دوره از رقابت‌های دومینوی استان هستیم که شهرداری بیرجند برگزار کننده آن است.

دومینو هفت خوان رستم شاهنامه فردوسی رکورد جهانی را شکست

جوانان دانشجوی بیرجندی در هفته‌های اخیر توانستند دیوار هفت خوان رستم شاهنامه فردوسی را با 140 هزار قطعه به طول 35 متر و ارتفاع 135 سانتیمتر رکورد خاورمیانه و جهان را بشکنند و خراسان جنوبی را به عنوان قطب دومینوی کشور مطرح کنند و در انتظار ثبت‌‌نام خود در کتاب گینس باشند.

دومین مسابقه دومینوی استان به همت شهرداری بیرجند به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی برگزار شد.

85 نفر در مسابقات دومینوی خراسان جنوبی به رقابت پرداختند

در مسابقات دومینوی خراسان جنوبی 85 نفر در قالب 30 تیم از دانشجویان و دانش‌آموزان استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد 17 تیم برای مسابقات برگزیده شدند و به مدت سه روز در سالن مخابرات شهرستان بیرجند با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کادر اجرایی و علمی این مسابقات را صادق باقرنژاد، مهدی منظرپور، صالح و صادق سلطان پور، پروانه زنگویی، صالحه کنی، مهناز نعمتی، سحر مودی، فاطمه باقری‌نژاد، مریم پدید و هدیه افتخاری بر عهده داشتند.

داوری مسابقات دومینوی خراسان جنوبی را مجتبی زارعی، وحید فجر و متین انتظاری انجام دادند که بعد از بررسی‌های دقیق پنج تیم حائز رتبه برتر شدند.

تیم امام علی(ع) خلاق‌ترین و جوان‌ترین تیم دومینوی استان

با تشخیص گروه داوری مسابقات دومینو استان تیم دومینو امام علی(ع) رتبه برتر را از آن خود کرد که اعضای این تیم را آسیه و فاطمه کارگر، امیر حسین فخر، زهرا بنی اسدی و امین احمدزاده تشکیل می‌دهند.

فنی‌ترین تیم مسابقات دومینو استان را تیم شهرآرا تصاحب کرد که اعضای این تیم امین خیاط، ساره و مهدی سلیم و رویا شفیعی بودند.

دومینوی تارمیتا بر سکوی قهرمانی تکیه زد

دیوار دومینوی تیم تارمیتا که بعد از 14 ساعت تلاش خستگی‌ناپذیر چیده شده بود، فقط چهار ثانیه برای فرو ریختنش زمان برد و بر سکوی قهرمانی مسابقات استانی ایستاد.

اعضای تیم تارمیتا صادق داوودنژاد، مهلا کاهنی، مسعود گل محمدی و سیده فاطمه اولیائی بودند.

تیم دومینوی ارگ کلاه فرهنگی متشکل از امین عاطفی و مرتضی شربت‌دار بود که بر جایگاه دوم مسابقات قرار گرفت.

تیم دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی مقام سوم مسابقات دومینوی استان را کسب کرد که اعضای آن محمد‌مهدی علیزاده، محمد ابراهیم روان‌بخش، محدثه هنری و الهه یاری بودند.

در پایان این مراسم از عوامل اجرایی و تیم‌های برتر مسابقات دومینوی خراسان جنوبی با حضور مسئولان شهرداری بیرجند تقدیر شد.

==============

گزارش از علیرضا چاجی

==============

انتهای پیام/69014/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول