اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

آزادگان سرمایه‌گذاران معنوی، عزت و استقلال انقلاب هستند

امام جمعه قروه گفت: آزادگان سرمایه‌گذاران معنوی انقلاب اسلامی هستند که عزت، استقلال و شرف ایران اسلامی را با صبر و استقامت خود رقم زدند.

آزادگان سرمایه‌گذاران معنوی، عزت و استقلال انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز این شهرستان اظهار کرد:  بی‌تردید، دوران سخت زندگی اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراقی، سرانجامی غرورآفرین و عزت بخش را با خود به همراه داشت.

وی، صبر و شکیبایی، ایثار، تسلیم ناپذیری، تحمل شکنجه‌ها و ناملایمات، داشتن روحیه قوی و شکست ناپذیر، از جمله ویژگی‌های بارز آزادگان ایرانی در دوران اسارت برشمرد و افزود: آزادگان اسطوره‌های بی‌چون و چرای استقامت، مقاومت، ایثار و شجاعت هستند که با ایمان راسخ خود، در برابر همه فشارهای دشمنان، قد خم نکردند.

امام جمعه قروه اذعان داشت: آزادگان سرافراز ایرانی اسلامی با الگو قرار دادن حماسه‌ساز کربلا، حضرت زینب(س) که اسوه صبر بودند، با شجاعت، دوران دشوار اسارت را پشت سر نهادند و شکوه مقاومت و سربلندی را بار دیگر بر صفحه تاریخ رقم زدند.

احیا با تأکید بر اینکه، هیچ کس نمی‌تواند آزادی ملت ما را که ملتی مکتبی است، از آنان سلب کند، افزود: آزادگان ما در اسارت هم به جهانیان درس آزادگی و سرافرازی دادند.

وی، ایستادگی و مقاومت آزادگان در برابر دژخیمان رژیم بعث در طول سال‌های سخت اسارت را موجب سربلندی ملت ایران دانست و افزود: آزادگان ما در این دوران جبهه‌ای جدید از مقاومت و ایستادگی را در برابر دشمنان، گشودند و با مقاومت جانانه خود، دشمن را در خاک خود به مذلت کشانیدند.

به گفته امام جمعه قروه، مهم‌ترین سرفصل ایستادگی و استقامت آزادگان بر پافشاری آنان بر اصول و مبانی ارزشی این عزیزان است که جای تقدیر دارد.

احیا افزود: نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه‌های دژخیمان رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده‌های این عزیزان نیز ستودنی است.

وی متذکر شد: عرصه پر برکت دفاع مقدس، صحنه حضور مردان و زنان با ایمانی بود که با پیروی از تعالیم عالیه اسلام و تحت رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) توانستند حماسه‌ای به یادماندنی و جاودان از خود به یادگار بگذارند.

امام جمعه قروه تأکید کرد: آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان‌ساز اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) ،توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

احیا در ادامه بر لزوم تدوین خاطرات آزادگان تاکید کرد و افزود: تاکنون اقدام چشمگیری در این راستا صورت نگرفته است که همه هنرمندان و اصحاب رسانه باید به صحنه بیایند و خود را ملزم  به ثبت این خاطرات ارزشمند بدانند.

وی با بیان اینکه آزادگان با دو بار جانفشانی در راه انقلاب، شایسته بهترین خدمات هستند، تصریح کرد: این عزیزان یک بار با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و یک بار نیز در زندان رژیم بعث از جان خود گذشتند.

امام جمعه قروه با اشاره به اینکه امروز در جبهه تحریم اقتصادی و افت و خیزهای موجود در این جبهه قرار داریم، خاطرنشان کرد: مدافعان ارزش‌های انقلاب، امروز هم در بعد خودکفایی اقتصادی و تحقق حماسه مدنظر مقام معظم رهبری پرچمدار هستند.

انتهای پیام/79009/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول