اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی استان قم:

نماینده‌ای در لیگ کشتی آزاد نداریم

رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: قرار نیست در لیگ دسته اول کشتی آزاد باشگاه‌های کشور شرکت کنیم و قم تنها یک نماینده در لیگ کشتی فرنگی دارد.

نماینده‌ای در لیگ کشتی آزاد نداریم

محسن حلوایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: وقتی استقبال تیم‌ها از حضور در مسابقات لیگ دسته اول کشتی آزاد باشگاه‌های کشور را دیدم بسیار برایم جالب بود که در کشتی آزاد چقدر راحت می‌شود لیگ برگزار کرد اما در کشتی فرنگی یک لیگ کاملا فرسایشی و عجیب و قریب را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که رشته کشتی فرنگی به زحمت توانست در سطح لیگ برتر با رقابت پنج تیم برگزار شود اما می‌بینیم که کشتی آزاد در سطح دسته اول با حضور 11 تیم برگزار می‌شود و از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است.

رئیس هیئت کشتی استان قم با بیان اینکه لیگ دسته اول کشتی آزاد گرما بخش و پشتوانه ساز کشتی کشور خواهد بود، افزود: در حالی که استعداد و توانمندی کشتی قم در رشته کشتی فرنگی است، ما امکان اینکه در لیگ‌های کشتی آزاد شرکت کنیم را نداریم.

وی ادامه داد: برخی از استان‌ها این توانایی را دارند که در هر دو لیگ شرکت کنند چون سطح کشتی فرنگی و آزاد آن‌ها با هم برابر است اما هنوز در کشتی آزاد نتوانسته‌ایم به جایگاهی برسیم که یک تیم قوی برای حضور در لیگ کشور تشکیل بدهیم.

حلوایی تأکید کرد: البته قدردان زحمات و تلاش‌های مربیان کاردان کشتی قم در رشته آزاد هستیم زیرا در سال‌های اخیر نیروهای بسیار خوبی در این رشته تربیت کرده‌اند و امسال شاهد بودیم که کشتی آزاد قم در چند میدان مهم کشتی کشور حضور موفق داشت.

وی یادآور شد: در جام بین المللی تختی شاهد حضور کشتی گیران آزادکار قم بودیم و حتی کشتی گیری مانند سجاد محمدی توانست از آن رقابت‌ها مدال بگیرد، ضمن اینکه در رده‌های سنی پایه نیز کشتی گیران آزادکار ما در مقابل حریفان خود در جریان پیکارهای قهرمانی کشور خوب و موفق ظاهر شدند.

حلوایی اذعان داشت: برگزاری مسابقات لیگ دسته اول کشتی قهرمانی باشگاه‌های کشور در حالی براساس تقویم فدراسیون انجام می‌شود که این لیگ مزایای فراوانی برای کشتی کشور به همراه خواهد داشت از جمله اینکه زمینه پشتوانه سازی و جذب هر چه بیشتر کشتی گیران مطرح کشور به سمت باشگاه‌ها را فراهم می‌کند.

رئیس هیئت کشتی استان قم ابراز داشت: خوشبختانه این رشته ورزشی آنقدر ظرفیت دارد که طبیعتا تمام ورزشکاران فعال در آن نمی‌توانند در لیگ برتر جای بگیرند و برگزاری لیگ دسته اول فرصت مطلوبی است تا نیروهای بیشتری از جوانان مستعد کشتی کشور عرض اندام کنند و قابلیت‌های خود را نشان دهند.

انتهای پیام/78002/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول