اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوم و سوم تیر ماه

کشتی‌گیران نوجوان قم به پیکارهای جام استان برتر اعزام می‌شوند

کشتی‌گیران قمی روزهای آغازین مرداد ماه در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جام استان برتر با حریفان خود سرشاخ می‌شوند.

کشتی‌گیران نوجوان قم به پیکارهای جام استان برتر اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان رقابت‌های کشتی جام استان برتر در رده سنی جوانان روزهای آغازین مرداد ماه به میزبانی هیئت کشتی استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

در حالی که تیم‌ها و کشتی‌گیران مستعد و مطرح از هشت استان در این مسابقات حضور دارند با موافقت فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی آزاد رده سنی نوجوانان جام استان برتر کشور اوایل مردادماه در خانه کشتی مشهد به انجام خواهد رسید.

این در حالی است که رقابت‌های نوجوانان جام استان برتر با حضور تیم‌های کشتی رده سنی نوجوانان خراسان رضوی، همدان، قم، مرکزی، فارس، زنجان، کرمان، اصفهان و منتخب تیم‌های ملی روزهای دوم و سوم مردادماه در خانه کشتی مشهد برگزار می‌شود.

کشتی‌گیران نوجوان رشته کشتی آزاد قم در حالی راهی این رقابت‌ها می‌شوند که هفته قبل تیم کشتی آزاد رده سنی جوانان قم در این پیکارها به میزبانی هیئت کشتی استان سمنان نتایج خوبی کسب نکرد و فرصت صعود به جمع مدعیان قهرمانی در مسابقات کشتی آزاد جام استان برتر کشور را از دست داد.

مسابقات جام استان برتر در رشته کشتی آزاد و در رده سنی جوانان در سمنان با رقابت تیم‌های مدعی در حالی برگزار شد که در پایان تیم‌های چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و سمنان (الف) عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند، اما تیم قم نتوانست موقعیت خوبی برای خود به دست بیاورد.

نتایج این مسابقات در حالی مشخص شد که تیم جوانان کشتی آزاد قم در رقابت با حریفان خود به دو پیروزی و دو باخت دست یافتند، اما در رده بندی ‌نهایی مسابقات این گروه در بین هفت تیم در مکان پنجم جدول رده‌بندی جای گرفتند.

در مرحله نخست کشتی‌های این گروه بار دیگر تیم‌ها در دو دسته تقسیم‌بندی شدند که طی آن کشتی‌گیران قمی با تیم‌های سمنان (الف)، یزد و چهارمحال و بختیاری به رقابت پرداختند در حالی که نخستین کشتی آنها با تیم یزد بود که به تساوی چهار بر چهار رسید، اما تیم قم برنده شد.

کشتی دوم جوانان آزادکار قم با تیم میزبان یعنی تیم کشتی آزاد جوانان سمنان (الف) بود که آزادکاران قم این مسابقه را با حساب پنج بر سه واگذار کردند تا امیدهای خود برای دستیابی به جواز صعود را به دیدار بعدی با تیم چهارمحال و بختیاری معطوف کنند، اما در پایان این رقابت را نیز با وجود تساوی چهار بر چهار، واگذار کردند و در مرحله نهایی به مصاف بوشهر رفتند.

کشتی‌گیران آزادکار تیم جوانان قم در دیدارهای مرحله نهایی به مصاف تیم کشتی آزاد بوشهر رفتند و با توجه به برتری شش بر دو در این مسابقه از قعرنشینی در جدول رده بندی فاصله گرفتند، اما با توجه به شیوه‌ای که فدراسیون کشتی مسابقات کشتی جام استان برتر را برگزار می‌کند، تیم قم شانس قرار گرفتن در بین مدعیان قهرمانی را از دست داد.

در رده بندی تیمی این مسابقات تیم چهارمحال و بختیاری در جایگاه نخست ایستاد، تیم هرمزگان دوم شد و تیم‌های سمنان (الف)، سمنان (ب)، قم، بوشهر و یزد سوم تا ششم شدند، ضمن اینکه در این رقابت‌ها تیم‌های سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد غایب بودند.

انتهای پیام/78002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول