اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 74 کیلوگرم

کشتی‌گیر قمی به جام بین‌المللی پیت‌لاسینسکی لهستان اعزام می‌شود

کشتی‌گیر قمی به عنوان عضو تیم ملی کشتی فرنگی به رقابت‌های معتبر بین‌المللی جام پیت لاسینسکی لهستان اعزام می‌شود.

کشتی‌گیر قمی به جام بین‌المللی پیت‌لاسینسکی لهستان اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در آستانه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال 2013 که قرار است در نیمه دوم شهریور ماه امسال به میزبانی کشور مجارستان به انجام برسد، اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در حال برگزاری است.

ملی‌پوشان کشتی فرنگی و آزاد کشورمان به غیر از انجام تمرینات و برنامه‌های متنوع آماده سازی در قالب اردوهای تدارکاتی، قصد دارند پیش از مسابقات قهرمانی سال 2013 کشتی آزاد و فرنگی جهان، در جام‌های بین‌المللی معتبر توان و آمادگی خود را محک بزنند.

به همین منظور با موافقت شورای برون مرزی قرار است تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان راهی لهستان شوند و در دو جام بین‌المللی شرکت کنند تا بیش از پیش با قدرت و آمادگی بالا در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور یابند.

به همین منظور بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی و در پی برگزاری جلسه شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، قرار شد تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران به جام‌های زیلکوفسکی و پیت لاسینسکی لهستان اعزام شوند.

این در حالی است که رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لاسینسکی لهستان روزهای دوازدهم و سیزدهم مرداد ماه و پیکارهای قهرمانی بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی روزهای نوزدهم و بیستم مرداد ماه برگزار می‌شود.

در حال حاضر تنها کشتی‌گیر قمی که شانس همراهی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان را در این رقابت‌ها دارد، هادی علیزاده پورنیا است که در وزن 74 کیلوگرم در اردوی آماده‌سازی این تیم برای اعزام به مسابقات جهانی قرار دارد.

علیزاده پورنیا با کسب پنج مدال از مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی به عنوان موفق‌ترین ورزشکار قم در سال گذشته میلادی لقب گرفت و امسال نیز از پیکارهای معتبر برون مرزی سال 2013 کشتی فرنگی جهان سه مدال نقره کسب کرده است.

سال گذشته به دست آوردن دو مدال طلای جهانی، دو مدال برنز بین‌المللی و یک مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا موجب شد تا علیزاده پورنیا با وجود افتخارآفرینی سایر ورزشکاران قمی در رقابت‌های معتبر برون مرزی، به عنوان پرافتخارترین ورزشکار قمی مطرح شود.

آخرین موفقیت علیزاده پورنیا به مسابقات دانشجویان جهان باز می‌گردد و در حالی که رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان در کازان روسیه برگزار شد این کشتی‌گیر قمی در وزن 74 کیلوگرم با کسب نتایج بسیار خوب برابر رقبای مطرح خود در جایگاه دوم ایستاد و صاحب نشان نقره شد.

انتهای پیام/78002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول