اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اقدامات تأمینی زندان‌های کشور تأکید کرد

ضرورت استفاده از ایده‌های نوین برای ارتقای انجمن‌های حمایت از زندانیان

مدیرکل اقدامات تأمینی زندان‌های کشور گفت: برای ارتقای انجمن‌های حمایت از زندانیان، لازم است از تفکرات و ایده‌های جدید استفاده شود.

ضرورت استفاده از ایده‌های نوین برای ارتقای انجمن‌های حمایت از زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های سیستان و بلوچستان حمیدرضا علی اکبری در جلسه انجمن‌های حمایت از زندانیان سیستان و بلوچستان، هدف انجمن‌های حمایت را خداپسندانه، مقدس و انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: انجمن‌ها برای ارتقاء فعالیت‌های حمایت باید به دنبال ایده‌ها و تفکرات جدید و نوین برای انجام بهتر امور و خودکفایی هر چه بیشتر باشند.

وی شرکت در جلسات هم اندیشی مدیران عامل انجمن‌ها و روسای زندان‌ها را زمینه‌ساز دست‌یابی به این هدف دانست و افزود: انجمن‌ها یار و یاور زندان‌ها هستند و در این راه همکاری سازنده این دو، عامل در پیشرفت امور می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

مدیرکل اقدامات تأمینی زندان‌های کشور با تأکید بر استفاده از تجربیات انجمن‌های داخل و خارج استان، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان به ویژه در بخش‌های مراودات مرزی، کشاورزی و دامداری و غیره را یادآور شد و استفاده صحیح از سرمایه‌های موجود انجمن‌ها را در بخش‌های پایدار و سود آور اقتصادی خواستار شد.

مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان نیز در سخنانی با بیان شرحی از فعالیت‌های اخیر انجمن‌های حمایت استان، از همکاری خوب و سازنده استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌های تابعه با انجمن‌های حمایت تقدیر و اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌های در دست اجرا تمام انجمن‌ها از رشد و توسعه مساوی و همزمان برخوردار باشند.

علیرضا بابایی ضمن تشریح برخی اقدامات انجام شده در انجمن حمایت زاهدان، موفقیت‌های اخیر این انجمن را در توسعه فعالیت‌ها را مرهون حمایت های بی شائبه مرزیه دادستان مرکز استان، مراجع قضایی، پی گیری های دلسوزانه خلیقی مدیرعامل و اعضاء دانست و خاطرنشان کرد:  تلاش همه دست اندرکاران در آینده شاهد رشد روز افزون انجمن‌های حمایت استان خواهیم بود.

مدیرکل زندان‌های استان از انعقاد تفاهم نامه با صنایع دستی استان نیز خبر داد و افزود: در این تفاهم نامه که با پیگیری دادستان مرکز استان انجام پذیرفت فعالیت‌های صنایع دستی در رشته‌های عروسک دوزی، کیف و منجوق دوزی و غیره با شرکت زندانیان و همکاری صنایع دستی استان در راستای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند و معدومین صورت می‌گیرد.

وی مدیران و اعضای هیئت مدیره انجمن‌های استان را به عنوان افراد مورد اعتماد و امین مردم استان خواند و افزود: با استفاده از همین ظرفیت مردمی بسیاری از مشکلات موجود زندانیان به ویژه در بخش رضایت از شکات پرونده‌ها از طریق محلی حل و فصل می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به تحقیق انجام گرفته توسط دانشگاه زاهدان حداقل هزینه ایجاد شغل ثابت و پایدار در استان را مبلغ 65 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بنابراین تحقیق مبلغ تسهیلات اعطایی کنونی (15 میلیون تومان) برای زندانیان آزاد شده توسط مرکز مراقبت پس از خروج برای ایجاد شغل ناکافی بوده و افزایش مبلغ وام اشتغال ضروری به نظر می رسد.

شایان ذکر است در این جلسه روسای زندان‌های تابعه و مدیران عامل شهرستان‌های سراوان، زابل، ایرانشهر، خاش و زاهدان ضمن ارائه گزارش عملکرد دیدگاه‌ها و نظرات خود را در زمینه ارتقاء و تقویت فعالیت‌های انجمن‌های مربوطه طرح کردند.

انتهای پیام/75004/خ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول