اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان گلستان:

گلستان در بخش فناوری ضعیف است/ سهم گلستان ارائه 40 طرح در حوزه فناوری

رئیس بنیاد نخبگان گلستان گفت: استان گلستان در بخش فناوری دچار ضعف است و تعداد انگشت‎شماری از فناوران طی دو سال اخیر توانستند مبادرت به ثبت‎نام در جشنواره علم تا عمل کنند.

گلستان در بخش فناوری ضعیف است/ سهم گلستان ارائه 40 طرح در حوزه فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، موسی حسام دوشنبه‌شب در جلسه شورای اداری استان گلستان، اظهار داشت: فعالیت جشنواره علم تا عمل فقط خاص بنیاد نخبگان نیست؛ بلکه جزو فعالیت استان قلمداد می‎شود که در طول سه سال اخیر به عنوان دبیرخانه جشنواره استانی فعالیت‎هایی انجام گرفت.

وی افزود: یکی از توفیقات کشور خصوصاً در دولت‎های نهم و دهم پیشرفت‎های علمی بوده است که این مهم یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب در دولت جدید نیز محسوب می‎شود که البته باید در کنار این موضوع به اقتصاد کشور نیز توجه شود.

گسترش علم باید نیازهای مردم را برطرف کند

رئیس بنیاد نخبگان گلستان در خصوص توسعه علمی بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره تاکید بر علم نافذ دارند، علمی که منجر به تولید ثروت شود و بتواند نیازهای مردم را برطرف کند که گسترش و توسعه فناوری در این راستا بسیار مهم است.

حسام با بیان اینکه کشور در زمینه آموزش و پژوهش از وضعیت خوبی برخوردار است، تصریح کرد: در حوزه فناوری گرچه فعالیت‎هایی صورت گرفته اما در رده‎های بین 40 تا 50 هستیم که باید فعالیت‎های زیادی در این بخش صورت بگیرد.

وی، حمایت‎های مالی، تسهیل کسب و کار، فراهم آوردن بازار منطقه‎ای برای طرح‎های دانش‎بنیان، تاثیرهای غیرپولی را از جمله فعالیت‎های مثبت دولت‎های نهم و دهم در زمینه توسعه علم در کشور برشمرد.

جشنواره علم تا عمل یکی از بزرگترین رویدادها در حوزه فناوری کشور است

رئیس بنیاد نخبگان گلستان با بیان اینکه جشنواره علم تا عمل یکی از بزرگترین رویدادها در حوزه فناوری کشور است، ابراز داشت: از مهمترین اهداف این جشنواره در درجه نخست نمادی از توسعه علم و فناوری در کشور است که دستاوردهای دولتی و شرکت‎های دانش‎بنیان را در معرض نمایش قرار می‎دهد.

حسام با اشاره به فواید جشنواره علم تا عمل برای فناوران گفت: عرضه و ارائه محصولات دانش‎بنیان به منظور بازاریابی داخلی و خارجی از جمله فواید این جشنواره است از طرفی؛ محیطی برای آشنایی برای سرمایه‎گذاران، فناوران و ذی‎نفعان تجاری‎سازی و صاحبان صنایع در استان است که باید این افراد مورد تقویت قرار بگیرند.

وی، حمایت مالی از صنایع برگزیده را از دیگر فواید جشنواره مذکور دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره‎ها صحنه‎ای برای رقابت استان‎ها در عرصه فناوری فراهم می‎کنند.

گلستان مهیای برنامه‎ریزی برای شرکت در جشنواره علم تا عمل

رئیس بنیاد نخبگان گلستان سهم استان را در حوزه فناوری ارائه 40 طرح عنوان کرد و اظهار داشت: گلستان در سال‎های 1390 و 1391 جزو استان‎های برگزیده شد و اکنون در حال برنامه‎ریزی برای شرکت در جشنواره علم تا عمل که قرار است در شهریور سال 1392 برگزار شود خود را مهیا می‎کند.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول